Předmět: Základy pedagogické diagnostiky

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Základy pedagogické diagnostiky
Kód předmětu KPG/B2ZPD
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Andrysová Pavla, PhDr. Ph.D.
  • Musilová Marcela, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Teorie a praxe základních diagnostických metod - záměrné pozorování, strukturovaný rozhovor, anamnézy, dotazník, kazuistika, autodiagnostika, hodnocení edukačních produktů žáka.

Studijní aktivity a metody výuky
Demonstrace
Výstupy z učení
Význam diagnostiky. Klasifikace diagnostických metod. Chyby v diagnostice. Pozorování a techniky standardizovaného pozorování. Strukturální rozhovor. Dotazník. Anketa. anamnéza. Analýza dokumentů. Sociometrie. Autodiagnostika a autoreflexe v profesi.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Portfolio aplikovaných metod. Úspěšné absolvování didaktického testu.
Doporučená literatura
  • MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2008). Sociografie. Olomouc.
  • Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
  • MUSILOVÁ, M. (2003). Případová studie jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: VUP.
  • ONDRÁČEK, P. (2001). Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce.. Pardubice.
  • ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací plán. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr