Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Matušková Linda, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s kompetencemi učitele, jeho činností, kritériem jeho hodnocení a dalším vzděláváním. Diagnostika třídy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Studenti by měli být schopni: poznat projevy kompetencí učitele v praktické činnosti střední a vyšší odborné školy, zpracovat přehled (snímek) všech pracovních činností učitele s vybranou funkcí: třídního učitele, školního preventisty sociálně patologických jevů, výchovného poradce, analyzovat program vzdělávání učitelů v konkrétní škole, popsat vliv managementu školy na vzdělávání učitelů, zjistit a popsat kritéria hodnocení učitelů dané školy podle plánu managementu školy, v určené třídě realizovat diagnostiku třídy podle plánu třídního učitele.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Účast na praxi, plnění individuálních úkolů během praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
KYRIACOU, CH. (2004). Klíčové dovednosti učitele.. Praha.
-
Průcha, J. (2002). Učitel. Praha : Portál, 154 s.
-
ŠIMONÍK, O. (1994). Začínající učitel.. Brno.
-
ŠVEC, V. (1999). Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace.. Brno.
-
ŠVECOVÁ, J., VAŠUTOVÁ, J. aj. (1997). Problémy učitelské profese ve světě.. Praha.
|