Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Pozorování jako metoda, techniky pozorování, záznamy, objektivita pozorování, eliminace subjektivních faktorů, zúčastněné a nezúčastněné pozorování. Strukturované a nestrukturované pozorování, záznam vyučovací jednotky (pokusu) v podobě video či audionahrávky,- aj., práce vyučujícího s výukovými cíli, objektivita pozorování, dovednost analýzy, další profesní rozvoj ve smyslu sebereflexe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Rozvoj individuálních a profesionálních dovedností, vytvoření schopnosti pozorovat a analyzovat vyučovací hodiny, vytváření pozitivních interpersonálních vztahů učitel-žák, učitel-učitel, reflexe vlastní činnosti.
Rozvoj individuálních a profesionálních dovedností, vytvoření schopnosti pozorovat a analyzovat vyučovací hodiny, vytváření pozitivních interpersonálních vztahů učitel-žák, učitel-učitel, reflexe vlastní činnosti.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Předložení protokolů o pozorování vyučovací hodiny, (hospitace a její záznam), protokolů pozorování věřejně vystupujících osob, jejich analýza.
|
Doporučená literatura
|
-
CHRÁSKA, M. (2003). Úvod do výzkumu v pedagogice: Základy k. Olomouc.
-
Kalhous, Z., Obst, O. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe v přípravě učitelů. 1. vyd. Olomouc: PdF UP, 1996. 72 s..
|