Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Charakteristika vybraných alternativních škol, především reformně pedagogických. Specifické znaky. Inspirace pro reformu české školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Seznámení s alternativními přístupy ve výuce. Rozvoj schopnosti tvořivého využití poznatků ve vlastní školní praxi (v oblasti vztahu učitel - žák - rodiče, plánování a realizace výuky).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní přístup studentů k výuce, plnění průběžných úkolů, zpracování vybrané reformní školy.
|
Doporučená literatura
|
-
RÝDL, K. Reformní praxe v současných školských systémech. 1. vyd. Praha: SPN, 1990. SINGULE, F. Současné pedag. směry a jejich psycholog. souvislosti. 1. vyd. Praha: SPN, 1992. 54 s..
|