Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Vyhnálková Pavla, Mgr. Ph.D.
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Poznatky a zkušenosti ze souvislých odborných praxí a jejich zúročení v profesním rozvoji studenta. Práce vychovatele / pedagoga volného času a její úskalí. Výchovné situace a jejich řešení. Zhodnocení celkového přínosu souvislých odborných praxí, jejich kladů i záporů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . provést sebereflexi svého výchovného působení na obou souvislých odborných praxích a vyvodit závěry pro svůj další odborný rozvoj, . porovnat své představy o profesi vychovatele / pedagoga volného času s realitou a s názory a zkušenostmi pedagogů, s nimiž se na praxi setkali, . formulovat své názory na vhodnost použití různých postupů při řešení situací vzniklých v edukačním procesu, . prezentovat své hodnocení organizace jako celku (klima, organizace práce, efektivita?), . své názory a postoje sdílet a diskutovat s ostatními studenty ve studijní skupině.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
kontaktní výuka
|
Doporučená literatura
|
-
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. (2011). Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe.. Brno: Masarykova univerzita.
-
Musilová, M. (2004). Individuální praxe: metodika a cvičebnice. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Prášilová, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|