Předmět: Aktuální otázky vzdělávací politiky

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Aktuální otázky vzdělávací politiky
Kód předmětu KPG/AOVZP
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
  • Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Česká vzdělávací politika v evropských souvislostech i globálním kontextu. České vzdělávání a český vzdělávací systém. Základní strategie aplikované v rámci Evropské unie. Hlavní koncepční materiály vzdělávací politiky v ČR. Nástroje a klíčové principy české vzdělávací politiky. Úrovně a aktéři vzdělávací politiky.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Studijní předmět Aktuální otázky vzdělávací politiky poskytne jeho absolventům základní vhled do české vzdělávací politiky v evropských souvislostech. Po jeho absolvování budou studenti umět charakterizovat aktuální dění nejen v oblasti českého vzdělávání a českého vzdělávacího systému, ale i základní strategie aplikované v rámci Evropské unie. Absolventi budou schopni pracovat se základními koncepčními materiály ČR. Budou umět popsat nástroje vzdělávací politiky a její klíčové principy. Budou též umět obhájit vlastní názor na vybrané problémy nejen české vzdělávací politiky, ale i v jejím globálním kontextu.
Studenti budou způsobilí objasnit, jak globální trendy, a také základní strategie aplikované v rámci EU ovlivňují aktuální dění v oblasti českého vzdělávání a českého vzdělávacího systému. Budou umět vyhledat základní koncepční materiály ČR a pracovat s nimi, popsat nástroje vzdělávací politiky a její klíčové principy. Dokáží odborně obhájit vlastní názor na vybrané problémy nejen české vzdělávací politiky.
Předpoklady
Nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor

Studenti dokáží obhájit vlastní názor na vybrané problémy nejen české vzdělávací politiky s oporou o odborné argumenty.
Doporučená literatura
  • BRDEK, M., VYCHOVÁ, H. (2004). Evropská vzdělávací politika, programy, principy a cíle.. Praha.
  • KALOUS, J., VESELÝ, A. (eds.). (2006). Teorie a nástroje vzdělávací politiky.. Praha: Karolinum.
  • KALOUS, J., VESELÝ, A. (2006). Vybrané problémy vzdělávací politiky.. Praha: Karolinum.
  • KALOUS, J., VESELÝ, A. (2006). Vzdělávací politika České republiky v globálním kontextu.. Praha: Karolinum.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky.. Olomouc.
  • WALTEROVÁ, E. (2004). Úloha školy v rozvoji vzdělanosti I, II.. Brno.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr