Předmět: Didaktika němčiny A

» Seznam fakult » PDF » KNJ
Název předmětu Didaktika němčiny A
Kód předmětu KNJ/WDN1X
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Raná výuka cizího jazyka, rozvoj jednotlivých jazykových dovedností s ohledem na věkovou kategorii žáků mladšího školního věku. Metody a přístupy uplatňované ve výuce cizího jazyka na 1. stupni ZŠ. Vhodné organizační formy ve výuce cizího jazyka. Motivace dětí v raném věku k výuce cizího jazyka. Písně v cizojazyčné výuce na 1. stupni ZŠ. Učební materiály a pomůcky pro počáteční výuku cizího jazyka. Vytváření vlastních učebních materiálů, aktivit a pomůcek pro prvotní učení se cizímu jazyku. Podmínkou k udělení absolutoria je předložení portfolia požadovaných aktivit. Prezenční/online výuka.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat a objasnit základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky výuky cizího jazyka, - ovládat základní organizační formy vhodné pro výuku cizího jazyka, - získat povědomí o možnostech rozvoje motivace v cizojazyčné výuce. - charakterizovat a rozvíjet všechny 4 jazykové dovednosti, - umět vytvářet aktivity pro rozvoj jazykových dovedností v počáteční výuce cizího jazyka, - umět didakticky zpracovat cizojazyčné písně pro počáteční výuku cizího jazyka, - získat povědomí o možnostech využití moderních informačních technologiích ve výuce cizího jazyka.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
Předpoklady
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Podmínkou k udělení absolutoria je předložení portfolia požadovaných aktivit.
Doporučená literatura
  • DÖMISCHOVÁ, Ivona. Didaktik I. Soubor pro LMS. (studijní opora). Pdf UP v Olomouci. 2013.
  • HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 1988.
  • JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita Brno. 2000.
  • SCHERLING, Theo; Schuckall, Hans. Mit Bildern lernen. Handbuch für den Fremdsprachenunterricht. Berlin: Langenscheidt. 1992.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází