Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Raná výuka cizího jazyka, rozvoj jednotlivých jazykových dovedností s ohledem na věkovou kategorii žáků mladšího školního věku. Metody a přístupy uplatňované ve výuce cizího jazyka na 1. stupni ZŠ. Vhodné organizační formy ve výuce cizího jazyka. Motivace dětí v raném věku k výuce cizího jazyka. Písně v cizojazyčné výuce na 1. stupni ZŠ. Učební materiály a pomůcky pro počáteční výuku cizího jazyka. Vytváření vlastních učebních materiálů, aktivit a pomůcek pro prvotní učení se cizímu jazyku. Podmínkou k udělení absolutoria je předložení portfolia požadovaných aktivit. Prezenční/online výuka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat a objasnit základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky výuky cizího jazyka, - ovládat základní organizační formy vhodné pro výuku cizího jazyka, - získat povědomí o možnostech rozvoje motivace v cizojazyčné výuce. - charakterizovat a rozvíjet všechny 4 jazykové dovednosti, - umět vytvářet aktivity pro rozvoj jazykových dovedností v počáteční výuce cizího jazyka, - umět didakticky zpracovat cizojazyčné písně pro počáteční výuku cizího jazyka, - získat povědomí o možnostech využití moderních informačních technologiích ve výuce cizího jazyka.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Podmínkou k udělení absolutoria je předložení portfolia požadovaných aktivit.
|
Doporučená literatura
|
-
DÖMISCHOVÁ, Ivona. Didaktik I. Soubor pro LMS. (studijní opora). Pdf UP v Olomouci. 2013.
-
HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 1988.
-
JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita Brno. 2000.
-
SCHERLING, Theo; Schuckall, Hans. Mit Bildern lernen. Handbuch für den Fremdsprachenunterricht. Berlin: Langenscheidt. 1992.
|