Vyučující
|
-
Kolek Vít, Mgr. Ph.D.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Učebnice a její funkce. Didaktická vybavenost učebnic. Kritéria volby učebnice pro výuku cizího jazyka. Výhody a nevýhody užívání učebnicových souborů ve výuce německého jazyka. Evaluace učebnic a výukových materiálů. Obrazový materiál. Noviny a časopisy. Texty a cvičení v současných učebnicích německého jazyka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: ? specifikovat kritéria volby učebnic pro výuku německého jazyka ? vymezit výhody a nevýhody užívání učebnicových souborů ve výuce cizích jazyků ? uvědomit si význam a výhody využití učebnic ve výuce německého jazyka ? analyzovat různé typy textů a cvičení v současných učebnicích německého jazyka.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Prezenční forma výuky: aktivní účast v hodině, plnění dílčích úkolů, vypracování seminární práce (písemná analýza vybrané učebnice cizího jazyka). Kombinovaná forma výuky: účast na tutoriálech, plnění dílčích úkolů, samostudium - příprava na zápočet, vypracování seminární práce (písemná analýza vybrané učebnice cizího jazyka). U studentů s ISP 20% účasti na výuce a dále úkoly dle požadavků vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
LAUBIG, M., PETERS, H., WEINBRENNER, P. (1986). Methodenprobleme der Schulbuchanalyse. Bielefeld.
-
MAŇÁK, J., KNECHT, P. (2007). Hodnocení učebnic. Brno.
-
PRŮCHA, J. (1998). Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno.
-
Sýkora, Miloslav. (1996). . Učebnice: její úloha v práci učitele a ve studijní činnosti žáků a studentů. Praha.
|