Předmět: Učebnice a doplňkové materiály ve výuce NJ 1

» Seznam fakult » PDF » KNJ
Název předmětu Učebnice a doplňkové materiály ve výuce NJ 1
Kód předmětu KNJ/KUC1@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Učebnice a její funkce. Didaktická vybavenost učebnic. Kritéria volby učebnice pro výuku cizího jazyka. Výhody a nevýhody užívání učebnicových souborů ve výuce německého jazyka. Evaluace učebnic a výukových materiálů. Obrazový materiál. Noviny a časopisy. Texty a cvičení v současných učebnicích německého jazyka.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: ? specifikovat kritéria volby učebnic pro výuku německého jazyka ? vymezit výhody a nevýhody užívání učebnicových souborů ve výuce cizích jazyků ? uvědomit si význam a výhody využití učebnic ve výuce německého jazyka ? analyzovat různé typy textů a cvičení v současných učebnicích německého jazyka.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Prezenční forma výuky: aktivní účast v hodině, plnění dílčích úkolů, vypracování seminární práce (písemná analýza vybrané učebnice cizího jazyka). Kombinovaná forma výuky: účast na tutoriálech, plnění dílčích úkolů, samostudium - příprava na zápočet, vypracování seminární práce (písemná analýza vybrané učebnice cizího jazyka). U studentů s ISP 20% účasti na výuce a dále úkoly dle požadavků vyučující.
Doporučená literatura
  • LAUBIG, M., PETERS, H., WEINBRENNER, P. (1986). Methodenprobleme der Schulbuchanalyse. Bielefeld.
  • MAŇÁK, J., KNECHT, P. (2007). Hodnocení učebnic. Brno.
  • PRŮCHA, J. (1998). Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno.
  • Sýkora, Miloslav. (1996). . Učebnice: její úloha v práci učitele a ve studijní činnosti žáků a studentů. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní