Předmět: Creativity in Mathematical Education

» Seznam fakult » PDF » KMT
Název předmětu Creativity in Mathematical Education
Kód předmětu KMT/YCME
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
  • Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
  • Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Course topics: - Mathematical education in the Czech Republic with a focus on pre-primary and primary education - Creativity in mathematics education and possibilities of its development - Desk games supporting the development of mathematical ideas - Building kits and open learning enviroments - Manipulative activities to the developing of mathematical ideas

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The course is designed for students of primary and preprimary school teacher training. The aim of the course is: to familiarize the students with with mathematical activities that develop creativity of pupils. Emphasis is placed on interdisciplinary relationships and active work of students (didactic games, didactic brix-box, paper handing, solids creation).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
- Active participation in seminars - Create and present seminar work on the topic: Introduction of a home educational institution with a focus on mathematical education within a given field of study - Create and present mathematical activities (the topic will be specified at the seminar) - Introduse a specific didactic game (the topic will be specified at the seminar)
Doporučená literatura
  • (2012). Oxford Illustrated Math Dictionary. NewYork.
  • Ball Johny. (2005). Think of a Number.. London.
  • Boaler Jo. (2016). Mathematical Mindsets ? Unleashing Students´Potencial Through Creative Math, Inspiring Messages and Innovative Teaching. San Francisco:.
  • Boaler Jo. (2020). Mindset Mathematics: Visualizing and Investigating Big Ideas,. San Francisco.
  • Klerk Judith. (2009). Carol Vondermanś Math Dictionary. London.
  • Patilla Peter. (2013). Oxford First Illustrated Math Dictionary.. Oxford.
  • Tripp Karyn. (2019). Math Art and Drawing Games for Kids: 40+ Fun Art Projects to Build Amazing Math Skills. Beverly.
  • Zaslavski Claudia. (1998). Math Games and Activities from around the World. Chicago.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr