Předmět: Didaktika matematiky 2

» Seznam fakult » PDF » KMT
Název předmětu Didaktika matematiky 2
Kód předmětu KMT/DM2Q
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Modelové situace ve vyučování matematice -motivace, prezentace nového učiva, evaluace vzdělávacích výsledků. Práce s talentovanými žáky a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Využití zkušeností získaných v průběhu pedagogických praxí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Předmět má studentům umožnit aplikovat odborné znalosti při analýze didaktického systému matematiky , postihnout základní tendence vývoje matem. vyučování a aktivně si osvojovat matematickou terminologii a symboliku.
Absolvent předmětu získá způsobilost s potřebným nadhledem se pohybovat v edukačním prostoru , řídit učební činnost žáků, evaluovat výsledky výuky a kreativně modifikovat své pedagogické postupy v předmětu matematika vzhledem k věkovým, mentálním a sociálním potřebám žáků.
Předpoklady
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu jsou základní oborově matematické kompetence získané studiem odborně zaměřených matematických předmětů a schopnost tvořivě je aplikovat v didaktických souvislostech.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Aktivní účast v seminářích, odevzdání zpracovaného portfolia dokumentujícího samostatnou domácí práci: (počítačové zpracování - Word, PowerPoint),s přílohami - žákovské práce, pomůcky.
Doporučená literatura
  • Hejný,M. (1989). Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava.
  • Hejný,M. a kol. (2005). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha.
  • Hejný,M., Kuřina,F. (2001). Dítě, škola a matematika. Praha.
  • Kuřina, F. (2009). Matematika a porozumění světu. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr