Vyučující
|
-
Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Modelové situace ve vyučování matematice -motivace, prezentace nového učiva, evaluace vzdělávacích výsledků. Práce s talentovanými žáky a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Využití zkušeností získaných v průběhu pedagogických praxí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět má studentům umožnit aplikovat odborné znalosti při analýze didaktického systému matematiky , postihnout základní tendence vývoje matem. vyučování a aktivně si osvojovat matematickou terminologii a symboliku.
Absolvent předmětu získá způsobilost s potřebným nadhledem se pohybovat v edukačním prostoru , řídit učební činnost žáků, evaluovat výsledky výuky a kreativně modifikovat své pedagogické postupy v předmětu matematika vzhledem k věkovým, mentálním a sociálním potřebám žáků.
|
Předpoklady
|
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu jsou základní oborově matematické kompetence získané studiem odborně zaměřených matematických předmětů a schopnost tvořivě je aplikovat v didaktických souvislostech.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Aktivní účast v seminářích, odevzdání zpracovaného portfolia dokumentujícího samostatnou domácí práci: (počítačové zpracování - Word, PowerPoint),s přílohami - žákovské práce, pomůcky.
|
Doporučená literatura
|
-
Hejný,M. (1989). Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava.
-
Hejný,M. a kol. (2005). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha.
-
Hejný,M., Kuřina,F. (2001). Dítě, škola a matematika. Praha.
-
Kuřina, F. (2009). Matematika a porozumění světu. Praha.
|