Anotace předmětu: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: ? teoreticky i prakticky zvládnout problematiku vokálních, instrumentálních, hudebně pohybových a poslechových činností na 1. stupni základní školy ? komplexního náhledu na jednotlivé složky hudební výchovy. Témata: Teorie a praxe vyučování HV na 1. stupni ZŠ. Didaktika vokálních, instrumentálních, poslechových a hudebně pohybových činností. Hudebně didaktická literatura a pomůcky. Studijní literatura: Základní: DANIEL, L. Metodika hudební výchovy. Ostrava: Montanex, 2001. ISBN 80-85300-98-2. SYNEK, J. Vybrané kapitoly z didaktiky hudební výchovy I. Olomouc: VUP, 2004. ISBN 80-244-0964-0. SYNEK, J. Didaktika hudební výchovy I. Olomouc: VUP, 2004. ISBN 80-244-0972-0. Doplňující: COUFALOVÁ, G. ? MEDEK, I. ? SYNEK, J. Hudební nástroje jinak. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7460-037-1. HURNÍK, I. ? EBEN, P. Česká Orffova škola I?IV. Praha: Supraphon, 1968, 1969, 1972, 1996. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem, 2002. ISBN 80-903115-7-1. SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Praha: SPN, 1985.
|
-
Daniel, L. (1992). Metodika hudební výchovy. Ostrava: Montanex.
-
Hurník, I., Eben, P. (1969). Česká Orffova škola I, II, III.. Praha.
-
Sedlák, F. (1984). Didaktika hudební výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
Synek, J. (2004). Didaktika hudební výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Synek, J. (2004). Vybrané kapitoly z didaktiky hudební výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého.
|