Název předmětu | Hudebně psychologická diagnostika 2 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/NPD2@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět je zaměřen na získání kompetencí pro uplatnění typických hudebně diagnostických strategií ve výzkumné a pedagogické práci. Cíle: Studenti budou po absolvování předmětu schopni: " posoudit standardní znaky hudebnosti dětí předškolního a mladšího školního věku, " rozlišit kognitivní a sociální aspekty vývoje hudebnosti, " rozlišit základní standardizované diagnostické postupy hudebnosti a jejich představitele, " posoudit korelační vztahy výsledných testových dat, " zpracovat instrukce a podněty do zvukového souboru a upravovat je, " vyhodnotit a prezentovat výsledky šetření hudebnosti. Témata Testová baterie A. Bentleyho a její vývoj. Testová baterie E. Gordona. R. Colwella. Diagnostická baterie na portálu Netmustesting Statistické zpracování výsledků. Korelační zpracování výsledků. Interpretace výsledků testování. Zpracování hudebních podnětů do notového záznamu. Instrukce, jejich vlastnosti. Záznam a editace instrukcí. Záznam a editace hudebního materiálu. Vyhodnocení diagnostické metodiky a prezentace výsledků. Základní studijní literatura: KRAFFT, T. - SEMKE, E. Test nadání. Praha: Euromedia Group, 2003. LUSKA, J. Sluch pro harmonii a jeho diagnostika. Olomouc: VUP, 1996. SVOBODA, M. (ed.) - KREJČÍŘOVÁ, D. - VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. VÁŇOVÁ, H. - SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002. Doplňující studijní literatura: COLWELL, R. - RICHARDSON, C. (Eds.) The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning. New York: Oxford University Press, 2002. COLWELL, R. - WEBSTER, P. R. (Eds). MENC Handbook of Research on Music Learning. New York: Oxford University Press, 2011.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |