Předmět: Hudebně psychologická diagnostika 2

» Seznam fakult » PDF » KHV
Název předmětu Hudebně psychologická diagnostika 2
Kód předmětu KHV/NPD2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
  • Luska Jiří, prof. PaedDr. CSc.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je zaměřen na získání kompetencí pro uplatnění typických hudebně diagnostických strategií ve výzkumné a pedagogické práci. Cíle: Studenti budou po absolvování předmětu schopni: " posoudit standardní znaky hudebnosti dětí předškolního a mladšího školního věku, " rozlišit kognitivní a sociální aspekty vývoje hudebnosti, " rozlišit základní standardizované diagnostické postupy hudebnosti a jejich představitele, " posoudit korelační vztahy výsledných testových dat, " zpracovat instrukce a podněty do zvukového souboru a upravovat je, " vyhodnotit a prezentovat výsledky šetření hudebnosti. Témata Testová baterie A. Bentleyho a její vývoj. Testová baterie E. Gordona. R. Colwella. Diagnostická baterie na portálu Netmustesting Statistické zpracování výsledků. Korelační zpracování výsledků. Interpretace výsledků testování. Zpracování hudebních podnětů do notového záznamu. Instrukce, jejich vlastnosti. Záznam a editace instrukcí. Záznam a editace hudebního materiálu. Vyhodnocení diagnostické metodiky a prezentace výsledků. Základní studijní literatura: KRAFFT, T. - SEMKE, E. Test nadání. Praha: Euromedia Group, 2003. LUSKA, J. Sluch pro harmonii a jeho diagnostika. Olomouc: VUP, 1996. SVOBODA, M. (ed.) - KREJČÍŘOVÁ, D. - VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. VÁŇOVÁ, H. - SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002. Doplňující studijní literatura: COLWELL, R. - RICHARDSON, C. (Eds.) The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning. New York: Oxford University Press, 2002. COLWELL, R. - WEBSTER, P. R. (Eds). MENC Handbook of Research on Music Learning. New York: Oxford University Press, 2011.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní