Druhý semestr rozboru skladeb má vést k osvojení analytického instrumentáře na historickém terénu - seznámení s analytickými možnostmi a typy. Cíle: Po absolvování předmětu by měl být student schopen: - připravit samostatně rozbor skladby z různých slohových období, druhů a žánrů - písemně vypracovat analýzu skladby (slohové zařazení, charakteristika hudební struktury, harmonie, formy) Témata: 1. J. Haydn: smyčcové kvartety. 2. W. A. Mozart: smyčcové kvartety. 3. A. Dvořák: smyčcové kvartety. 4. B. Smetana: smyčcové kvartety. 5. L. Janáček: smyčcové kvartety. Základní studijní literatura: BERNSTEIN, L. The Unanswered question. Six Talks at Harvard. Cambridge: Harvard University Press, 1976. BURKHART, CH. Anthology for Musical Analysis. 2005. FALTUS, L., MAREK, Z. Sémantický rozbor skladeb. Brno: 1987. FIELD, C. (Ed.) The Musician´s Guide to Symphonic Music. (Essays from the Eulenburg Scores). Mainz, London: Schott, 1997. HAVLÍK, J. Česká symfonie 1945-1980. Praha: Panton 1989. HELMS, S.-HOPF, H. Werkanalyse in Beispielen. Regensburg, G. Bosse Verlag, 1986. HOPKINS, A. The Nine Symphonies of Beethoven. Hants, Scolar Press, 1996. JANEČEK, K. Hudební formy. Praha: SNKLHU, 1958. KOFROŇ, P. Třináct analýz. Praha: H& H, 1996. Doplňující studijní literatura: LAYTON, R. A Guide to the Concerto. Oxford: Oxford Unioversity Press, 1996. LAYTON, R. A Guide to the Symphony. Oxford, New York. Oxford University Press, 1995. ROEDER, M.T. A History of the Concerto. Oregon: Amadeus Press, 1994. ŠTĚDROŇ, M. Sedm analýz. Brno: 1999. ZASLAW, N. Mozart´s Piano Concertos. Ann Arbor: The University of Michigan Press, 1996.
V rozsahu náplně daného předmětu.
|