Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - bleskově analyzovat možnosti žáků při výběru vhodné písně populární hudby k nácviku, - zaranžovat jednoduchou píseň populární v obtížnosti adekvátní pro žáky druhého stupně ZŠ (za použití zejména Orffových nástrojů a okrajově i harmonicko-rytmických a melodických nástrojů, - rozvrhnout a realizovat nastudování složitější aranže populární hudby v obtížnosti přizpůsobitelné pro nehomogenní skupinu žáků s rozdílnými schopnostmi hry na hudební nástroj, - eliminovat zásadní i drobné nedostatky při nácviku písní populární hudby ve frontální výuce hudební výchovy, - aktivizačními metodami motivovat žáky k poslechu a reprodukci vybraných skladeb populární hudby s cílem podněcování jejich schopnosti hluboké apercepce populární hudby Témata: Složitější populární píseň z oblasti světové populární hudby a její aranžmá (transkripce, instrumentace a rozepsání jak partitury, tak jednotlivých partů) a přizpůsobení úrovně žáků druhého stupně ZŠ. Složitější populární píseň z oblasti české populární hudby a její aranžmá v adekvátní obtížnosti pro žáky druhého stupně ZŠ (transkripce, instrumentace a rozepsání jak partitury, tak jednotlivých partů). Základní studijní literatura: HÁLA, Vlastimil. Základy aranžování moderní populární hudby. 2., opr. vyd. Praha, 1986. KOHOUTEK, Ctirad. Hudební styly z hlediska skladatele: (Stručná antologie základů starší kompoziční praxe a teorie). Praha: Panton, 1976. 159 s. Doplňující studijní literatura: DORŮŽKA, Lubomír. Panoráma populární hudby 1918/1978. Praha: Máj, 1981. ISBN 23-068-81. MATZNER, A., POLEDŇÁK, I., WASSERBERGER, I., ed. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby I-III. Praha, 1983.
V rozsahu náplně daného předmětu.
|