Cíle: Studenti budou po absolvování předmětu schopni: - pojmenovat základní hudebně psychologické pojmy jednotlivých tematických oblastí ontogeneze hudebnosti dítěte předškolního a mladšího školního věku, - charakterizovat nejvýznamnější vývojové teorie a jejich představitele, - charakterizovat jednotlivé etapy ontogeneze hudebnosti. - posoudit standardní znaky hudebnosti dětí předškolního a mladšího školního věku, - rozlišit kognitivní a sociální aspekty vývoje hudebnosti - rozlišit základní standardizované diagnostické postupy hudebnosti a jejich představitele, - posoudit korelační vztahy výsledných testových dat, - zpracovat instrukce a podněty do zvukového souboru a upravovat je, -vyhodnotit a prezentovat výsledky šetření hudebnosti Témata Testová baterie A. Bentleyho a její vývoj. Testová baterie E. Gordona. R. Colwella. Statistické zpracování výsledků. Korelační zpracování výsledků. Interpretace výsledků testování. Zpracování hudebních podnětů do notového záznamu. Instrukce, jejich vlastnosti. Záznam a editace instrukcí. Záznam a editace hudebního materiálu. Vyhodnocení diagnostické metodiky a prezentace výsledků. Základní studijní literatura: KRAFFT, T. - SEMKE, E. Test nadání. Praha: Euromedia Group, 2003. LUSKA, J. Sluch pro harmonii a jeho diagnostika. Olomouc: VUP, 1996. SVOBODA, M. (ed.), KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. VÁŇOVÁ, H. - SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002. Doplňující studijní literatura: COLWELL, R., RICHARDSON, C. (Eds.) The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning. New York: Oxford University Press, 2002.
V rozsahu náplně daného předmětu.
|