Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojem nonartificiální hudba, - stručně charakterizovat mezníky ve vývoji nonartificiální hudby od britské invaze po současnost, - vyjmenovat stěžejní žánry nonartificiální hudby od britské invaze po současnost, - vyjmenovat a charakterizovat přední představitele nonartificiální hudby z období od britské invaze dodnes a jejich tvorbu, - posoudit míru a způsob vlivu sociokulturního kontextu doby (70. léta 20. stol.) a místa (převážně Velká Británie) působení předních představitelů nonartificiální hudby na jejich tvorbu, - posoudit vliv probraných žánrů na celkový vývoj nonartificiální hudby, - analyzovat nově vznikající představitele a jejich tvorbu, přiradit je k jednotlivým žánrům podle charakterových znaků a vytvářet úlohy v návaznosti na potřeby výuky Témata: The Beatles a jejich význam pro nonartificiální hudbu dnes; britská invaze a její dopady; hard rock; psychedelický rock; progresivní rock; punk; new wave; metal; přední představitelé: Beatles; The Who; Cream; Led Zeppelin; Jimi Hendrix; Pink Floyd; Emerson, Lake and Palmer; Genesis; Queen; Sex Pistols; Dire Straits; Police a Sting; Eric Clapton; Joe Cocker. Základní studijní literatura: DORŮŽKA, Lubomír. Panoráma populární hudby 1918/1978. Praha: Máj, 1981. Doplňující studijní literatura: Matzner, A., Poledňák, I., Wasserberger, I., ed. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby I-III. Praha, 1983. Lébl, V. - Poledňák, I. a kol. Hudební věda II. (kapitola Teorie a dějiny NAH). Praha: SPN, 1988.
V rozsahu náplně daného předmětu.
|
-
Lébl, V. - Poledňák, I. a kol. (1988). Hudební věda II. (kapitola Teorie a dějiny NAH). Praha: SPN.
-
Matzner, A., Poledňák, I., Wasserberger, I., ed. (1983). Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby I-III. Praha.
|