Název předmětu | Hudba pro děti |
---|---|
Kód předmětu | KHV/KUHDQ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Projekce (statická, dynamická) |
Výstupy z učení |
Instrumentální činnosti a souborová hra s kreativními prvky zaměřená na školní praxi na 1. stupni ZŠ. Důraz kladen na metodické zvládnutí těchto aktivit. Využití hudebních nástrojů v HV, zejména Orffova instrumentáře- metodika práce s partiturou, vytváření elementárních partitur- výroba netradičních hudebních nástrojů a jejich využití v HV- vytvoření hudebně výchovného pásma pro žáky 1. stupně ZŠ, jeho realizace. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - metodicky správně vést hudební hry s kreativními prvky - vyrábět a využívat vybrané netradiční hudební nástroje - využívat dostupnou metodickou literaturu Témata: Vokální, instrumentální a hudebně pohybové hry s kreativními prvky zaměřené na školní praxi na 1. stupni ZŠ. Důraz kladen na metodické zvládnutí těchto aktivit. Základní studijní literatura: COUFALOVÁ, Gabriela. - MEDEK, Ivo. - SYNEK, Jaromír. Hudební nástroje jinak. Brno: JAMU, 2013. ISBN 978-80-7460-037-1 KOPECKÝ, Jiří. - SYNEK, Jaromír. - ZOUHAR, Vít. Hudební hry jinak. Brno: JAMU, 2014. ISBN 978-80-7460-066-1 ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-264-5 Doplňující studijní literatura: D'ANDREA, Floriana. Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-232-7 DIMÉNY, Judit. Zvuk jako hra. Praha: Panton, 1992. ISBN 80-7039-152-9 PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově. Praha: Portál, 1999. ISBN 978-80-7367-887-6 VÁŠA, Petr. Fyzické básnictví. Brno: Host, 2011. ISBN 978-80-7294-566-5
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |