Předmět: Souborová hra v edukaci

» Seznam fakult » PDF » KHV
Název předmětu Souborová hra v edukaci
Kód předmětu KHV/BSHE@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
  • Coufalová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se souborovou praxí hry v komorních souborech a repertoárem pro různá nástrojová obsazení a jejich možným využitím ve školní praxi. Poslední semestr souborové hry se zaměřuje na práci ve větších ensemblech. Studenti budou v průběhu mikrovýstupů nacvičovat a řídit skladby pro větší obsazení hráčů. Cíle: Po absolvování předmětu: - by měl být student schopen didakticky zhodnotit notový materiál z hlediska jeho použití ve školní praxi, - by měl být student schopen nacvičit a provést základní repertoár v úpravách pro větší obsazení, - by měl být student schopen vytvořit a realizovat jednoduchý doprovod písní pomocí Orffova instrumentáře a boomwhackers pro větší obsazení. Základní studijní literatura: BARON, J. H. Intimate Music: A History of the Idea of Chamber Music. Hildsdale: Pendragon Press, 1998. RAYNOR, H. Social History of Music. New York: Taplinger Publishing Company, 1978. ULRICH, H. Chamber Music. New York: Columbia University Press, 1966. HOLUBEC, J. - PRCHAL, J. - REITTEREROVÁ, V. Nebojme se klasiky: desítka hitů ve snadných úpravách pro neomezený počet hráčů na libovolné nástroje. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2007. JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SNP, 1988. Doplňující studijní literatura: Standardní souborový notový materiál (arfiticiální hudba 17.-21. století, lidová hudba, skladby pro děti). Úpravy významných skladeb světové i české hudby a lidových písní pro školní ansámbly.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Požadavky pro studenty s ISP: - mininální docházka do semináře 50% - v rámci semináře budete realizovat praktický výstup v podobě přípravy a nácviku jedné skladby pro instrumentální soubor složený z jednoduchých nástrojů jako je Orffův instrumentář, boomwhackers, melodické trubičky, jednoduché rytmické nástroje apt. Skladby mohou být samozřejmě doplněny také zpěvem. Součástí výstupu bude příprava notového materiálu ? tedy partů, popř. partitur, z nichž budeme hrát, v případě boomwhackers v barevné notaci přizpůsobené tomuto nástroji. Můžete využít doporučený notový materiál (noty na boomwhackers mohu zapůjčit, ostatní tituly jsou dostupné v knihovně), ale samozřejmě vítám jakoukoliv iniciativu a využití Vašich vlastních nápadů na úpravy skladeb. Pro svůj výstup budete mít časovou dotaci 15 minut, v rámci jednoho semináře proběhnout jeden až dva výstupy dle rozpisu.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní