Předmět: Edukace k ped. praxi a její reflexe 2

» Seznam fakult » PDF » KAZ
Název předmětu Edukace k ped. praxi a její reflexe 2
Kód předmětu KAZ/PNU1@
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Řízení, organizace, formy a obsah pedagogických praxí. Koordinace průběhu praxí. Hospitace na praxi. Spolupráce se Střediskem pedagogických a odborných praxí (SPOP). Evaluace praxí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni (v návaznosti na předměty Souvislá pedagogická praxe 1 a také Edukace k pedagogické praxi a její reflexe 2 a Souvislá pedagogická praxe 2): - definovat náplň pedagogických praxí, - vysvětlit organizaci a formy praxí, - připravit podklady k pedagogické praxi (analýzu ŠVP, s ohledem na výchovu ke zdraví, kde bude praxe realizována; navrhnout a vypracovat šest vzorových příprav na vyučovací hodinu atp.) - dát do souvislosti náplň oborové didaktiky a pedagogických praxí, - použít vhodné formuláře k praxím, - vypracovat portfolio z absolvované pedagogické praxe, - obhájit si výstupy z praxí, - vytvořit sebeevaluační schéma z praxe - reflektovat (provést autoevaluaci) pedagogickou praxi s ohledem na odborné, didaktické i osobnostní charakteristiky studenta.
V rámci edukační části disciplíny se student připraví (je edukován) k výkonu Souvislé pedagogické praxe. V rámci části reflektivní získá student schopnost sebeevaluace a sebereflexe po absolvované Souvislé pedagogické praxi.
Předpoklady
Student musí mít současně zapsanou Souvislou pedagogickou praxi 1 event. 2 (v rámci Edukace k pedagogické praxi a její reflexe 1 či 2).

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Prezenční forma: aktivní účast na semináři (min. 80 %), příprava a prezentace podkladů na pedagogickou praxi, odevzdání a evaluace podkladů a portfolia z pedagogické praxe. Sebereflexe studenta. Samostudium. Kombinovaná forma: účast na konzultaci, příprava a prezentace podkladů na pedagogickou praxi, odevzdání a evaluace podkladů a portfolia z pedagogické praxe. Sebereflexe studenta. Samostudium.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr