Předmět: Praxe k diplomové práci

» Seznam fakult » PDF » KAZ
Název předmětu Praxe k diplomové práci
Kód předmětu KAZ/PNDP@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Marečková Jana, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Oborné znalosti, dovednosti a obsah studijní litearatury, které byly náplní předmětů souvisejících s tématem a metodikami zpracování diplomové práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Student v rámci předmětu realizuje ověření postupu ke sběru dat pro účely diplomové práce v prostředí školského zařízení, v prostředí adekvátní instituce nebo v odpovídajícím prostředí dle pojetí diplomové práce. Studentka / student má připravenu metodiku k provedení výzkumné nebo aplikační části DP. Požadavky k individuálnímu studijnímu plánu jsou identické. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Aplikovat poznatky z metodologie výzkumu při sběru dat souvisejících s DP. - Ověřit platnost metodikou diplomové práce navržených postupů. - Směřovat k finalizaci diplomové práce, a to v souladu s požadavky katedry a planými normami UP. - Prezentovat výsledky výzkumu DP v prostředí škol a školských zařízení nebo dalších institucí.
Studenti dokáží uplatnit metody práce s literaturou a výzkumné metodické postupy při tvorbě diplomové práce.
Předpoklady
nejsou

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Systematická práce na tvorbě DP a průběžné konzultace s vedoucím DP. Požadavky u studentů s individuálním studijním plánem (ISP): stejné podmínky.
Doporučená literatura
  • MUSILOVÁ, M. Individuální praxe. Olomouc: Vydavatelství UP, 2004..
  • MUSILOVÁ, M. Případová studie jako součást pedagogické praxe. Olomouc: UP, 2003..
  • MUSILOVÁ, Marcela a Libuše PODLAHOVÁ. Manuál Praxe v edukačním procesu. Olomouc: PdF UP, 2008. Inovováno 2015. [online]. Dostupné z: http://www.pdf.upol.cz/menu/struktura-pdf/fakultni-ucelova-zarizeni/stredisko-pedagogickych-a-odbornych-praxi/.
  • PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní