Předmět: Tvorba literárních přehledů ve výchově ke zdraví

» Seznam fakult » PDF » KAZ
Název předmětu Tvorba literárních přehledů ve výchově ke zdraví
Kód předmětu KAZ/PBTL@
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Marečková Jana, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Specifika literárních přehledů a význam rozdílů mezi literárním a systematickým review. Možnosti využití tvorby, publikování a studia literárních přehledů pro výchovu ke zdraví. Tvorba rešeršní otázky k tématům z oblasti výchovy a podpory zdraví. Příprava cílené rešeršní strategie k vyhledání relevantních zdrojů s uplatněním Booleovských operátorů. Provedení a dokumentování výstupů literární rešerše, příprava postupového diagramu. Pravidla třídění vyhledaných zdrojů dle jejich relevance vůči rešeršní otázce. Struktura literárního review a pravidla jeho tvorby.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - objasnit specifika literárních přehledů a význam rozdílů mezi literárním a systematickým review, - charakterizovat tvorbu a využití literárních review, - vytvořit cílenou rešeršní strategii k vyhledání relevantních zdrojů, - objasnit základní charakteristiky systematických review pro výchovu ke zdraví, - interpretovat význam systematických review pro transfer soudobých vědeckých poznatků ve výchově ke zdraví a k podpoře zdraví, - specifikovat tvorbu postupového diagramu rešerše a pravidla třídění vyhledaných zdrojů.
studenti dokáží vytvořit přehled odborných informací
Předpoklady
nejsou

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

prezentace přehledu odborných informací Požadavky u studentů s individuálním studijním plánem (ISP): stejné podmínky + účast ve výuce s kombinovaným studiem.
Doporučená literatura
  • KLUGAR, M. R is for Review; four different concepts and two different worlds. Refer?ncia Journal of Nursing, 2016, roč. 10, č. 4, s. 1-2. ISSN 0874-0283..
  • KLUGAR, M. Systematická review ve zdravotnictví. Olomouc: UP, 2015. Dostupné na www: http://cebhc.upol.cz/upload/soubory/monografie/systematicka_review_online.pdf..
  • KLŮZOVÁ KRÁČMAROVÁ, L., TAVEL, P. Rostoucí význam internetu jako prostředku k vyhledávání informací souvisejících se zdravím. E-psychologie (Praha). 2016, roč. 10, č. 1, s. 63-76..
  • MAREČKOVÁ, J. Editorial. Central European Journal of Nursing and Midwifery. 2016; roč. 7, č. 3..
  • MAREČKOVÁ, J., KLUGAROVÁ, J. Evidence-Based Health Care. Zdravotnictví založené na vědeckých důkazech. Olomouc: UP, 2015. ISBN 978-80-244-4781-0..
  • MAREŠ, J. Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace, 2013, 23(4), s. 427?454. DOI: http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-427..
  • PIÁČEK, J. Úvod do práce s elektronickými informačními zdroji: terminologie, typologie, rešerše, databáze, knihovny [online]. Olomouc: UP v Olomouci, 2014, 1 CD-ROM [cit. 2018-03-23]. Skripta. ISBN 978-80-244-4108-5. Dostupné na www: http://kvv.upol.cz/images/upload/files/Uvod_do_prace_s_elektronic_DEF.pdf..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní