Název předmětu | Výchova ke zdraví v kurikulárních dokumentech 2 |
---|---|
Kód předmětu | KAZ/PBK2@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Rekapitulace stěžejních poznatků z disciplíny Výchova ke zdraví v kurikulárních dokumentech 1; projektová (státní) úroveň kurikula VZ - vzdělávací oblast Člověk a zdraví v RVP ZV, vzdělávací obor Výchova ke zdraví v RVP ZV - poslání disciplíny, multiresortní a multioborová východiska vzdělávacího oboru; očekávané výstupy VZ, učivo, tematické okruhy a subtémata VZ v RVP ZV, časová dotace na VZ; Výchova ke zdraví ve vybraných Školních vzdělávacích programech (implementovaná úroveň kurikula VZ); Standardy pro základní vzdělávání - Výchova ke zdraví; Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání - Výchova ke zdraví; VZ v šetřeních České školní inspekce; výzkumy projektové a implementované úrovně kurikula VZ.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - analyzovat kurikulární dokument - Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) s akcentem na ukotvení problematiky výchovy ke zdraví s horizontálním přesahem, tedy vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, vzdělávací obor Výchova ke zdraví, průřezová témata, - odůvodnit význam vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví v rámci povinného vzdělávání s akcentem na 2. st. ZŠ a popsat poslání vzdělávací oblasti Člověk a zdraví a vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, - interpretovat a vysvětlit vlastními slovy očekávané výstupy vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví v jednotlivých verzích RVP ZV (2004, 2007, 2010, 2013, 2016, 2017) včetně jejich inovací v jednotlivých verzích RVP ZV, - analyzovat učivo, tematické okruhy a subtémata učiva vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví v jednotlivých verzích RVP ZV, - posoudit časovou dotaci alokovanou na vzdělávací obor Výchova ke zdraví směrem k poslání a cílům VZ, formulovaným očekávaným výstupům a širokospektrální nabídce učiva, - odůvodnit význam dokumentu Standardy pro základní vzdělávání - Výchova ke zdraví pro potřeby edukační reality nižšího sekundárního vzdělávání, charakterizovat jednotlivé komponenty dokumentu, zejména indikátory a ilustrativní úlohy v něm obsažené, - specifikovat poslání dokumentu Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání - Výchova ke zdraví pro edukační realitu nižšího sekundárního vzdělávání, charakterizovat základní atributy dokumentu (zejména specifika jednotlivých očekávaných výstupů VZ a tematických okruhů, ilustrativní úlohy na třech úrovních obtížnosti a komentovaná řešení ilustrativních úloh); - analyzovat vybrané Školní vzdělávací programy základních škol event. víceletých gymnázií s ohledem na implementaci vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví - shrnout stěžejní výzkumy kurikula v rámci projektové a implementační úrovni kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |