Předmět: Repetitorium odborných zdrav. předmětů

» Seznam fakult » PDF » KAZ
Název předmětu Repetitorium odborných zdrav. předmětů
Kód předmětu KAZ/NROZQ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chrásková Marie, PaedDr. Mgr. Ph.D.
  • Sofková Tereza, PhDr. Ph.D.
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Marečková Jana, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Příprava na SZZ ze somatologie s didaktikou somatologie. Seznámení s průběhem státních závěrečných zkoušek a obhajoby diplomové práce. Aktuální otázky ke státní závěrečné zkoušce z ošetřovatelství s didaktikou ošetřovatelství.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Předmět má charakter přípravy ke státní závěrečné zkoušce (SZZ) ze somatologie s didaktikou. Jeho smyslem je zopakovat nejdůležitější poznatky, resp. na ně upozornit, aktualizovat, event. doplnit vědomosti ze somatologie, tj. anatomie, fyziologie a didaktiky somatologie. Předmět poskytuje prostor pro skupinovou diskusi. Seznamuje studenta s průběhem obhajoby diplomové práce a organizací SZZ. Studenti budou připraveni ke státní závěrečné zkoušce formou sumarizace stěžejních otázek oboru ošetřovatelství ošetřovatelské péče. Jsou schopni klást podněty k doplnění mezer v dosavadních informacích a poznatcích.
Předmět má charakter přípravy ke státní závěrečné zkoušce (SZZ) ze Somatologie s didaktikou a z Ošetřovatelství. Informovanost o obsahu a průběhu státní závěrečné zkoušky .
Předpoklady
Absolvování předmětů dle studijního plánu

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Studenti si k repetitoriu somatologie nastudují okruhy otázek ke státní závěrečné zkoušce ze somatologie a z ošetřovatelství s didaktikou ošetřovatelství. Připraví si konkrétní dotazy a to jak po odborné stránce, tak i didaktické, v libovolném rozsahu. Studenti se seznámí s aktuální směrnicí děkanky pro státní zkoušky. Aktivní komunikace a řešení odborných problémů na seminářích.
Doporučená literatura
  • Cichá, M., & Dorková, Z. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • DYLEVSKÝ, I. (2009). Funkčníé anatomie.. Praha: Grada Pubishing.
  • Ivanová, K., Špirudová, L., & Kutnohorská, J. (2005). Multikulturní ošetřovatelství I. Praha: Grada Publishing.
  • Marečková, J., & Jarošová, D. (2005). NANDA domény v posouzení a diagnostické fázi ošetřovatelského procesu. Ostrava: Ostravská univerzita.
  • Rokyta, R. et al. (2000). Fyziologie. Praha: ISV.
  • Špirudová, L., Tomanová, D., Kudlová, P., & Halmo, R. (2006). Multikulturní ošetřovatelství II. Praha: Grada Publishing.
  • Tepper, B. B., & Jurnečka, S. (1996). Manažerské znalosti a dovednosti. Praha: Grada Publishing.
  • Trojan, S. (2003). Lékařská fyziologie. Praha: Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr