Vyučující
|
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
-
Sladká ševčíková Jana
|
Obsah předmětu
|
Projekty v oblasti primární prevence a podpory zdraví. Praktická ukázka přípravy tvorby projektu. Prezentace realizace projektů v oblasti výchovy ke zdraví. Rámcový vzdělávací program. Analýza školních vzdělávacích programů na základních školách. Analýza vybraného projektu z oblasti podpory zdraví a provedení hodnocení silných a slabých stránek projektu. Témata k dlouhým úkolům (seminárním pracím): Každý student zpracuje krátkodobý a dlouhodobý projekt zaměřený k problematice podpoře zdraví a výchovy ke zdraví v rozsahu 5-8 stran. Zpracování projektů je nutným předpokladem pro splnění podmínek k udělení kolokvia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: *charakterizovat význam tvorby projektů ve výchově ke zdraví, jako nedílné součásti výchovně-vzdělávacího procesu na všech typech škol a školských zařízení, * analyzovat a vyhodnocovat potřeby školy v podmínkách školního vzdělávacího projektu pro podporu zdraví, * popsat jednotlivé etapy pří přípravě projektů: příprava projektu, tvorba vlastního projektu, realizace projektu a hodnocení projektu, * pro potřeby školního vzdělávacího programu budou schopni připravit projekty krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé, * formulovat a konkretizovat cíle a dílčí úkoly projektů pro jednotlivé ročníky a témata v předmětu Výchova ke zdraví, * koordinovat tvorbu projektů v oblasti podpory zdraví na základní škole. Témata: Kurikulární dokumenty včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, školní vzdělávací programy. Programy a projekty zaměřené na oblast podpory zdraví a primární prvence. Etapy tvorby projektu podpory zdraví. Analýza školy z hlediska problematiky podpory zdraví. Stanovení cílů, úkolů a prostředků při tvorbě projektu.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - charakterizovat význam tvorby projektů ve výchově ke zdraví, jako nedílné součásti výchovně-vzdělávacího procesu na všech typech škol a školských zařízení, - analyzovat a vyhodnocovat potřeby školy v podmínkách školního vzdělávacího projektu pro podporu zdraví, - popsat jednotlivé etapy pří přípravě projektů: příprava projektu, tvorba vlastního projektu, realizace projektu a hodnocení projektu, - pro potřeby školního vzdělávacího programu budou schopni připravit projekty krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé, - formulovat a konkretizovat cíle a dílčí úkoly projektů pro jednotlivé ročníky a témata v předmětu Výchova ke zdraví, - koordinovat tvorbu projektů v oblasti podpory zdraví na základní škole.
|
Předpoklady
|
Práce s PC, připojení na internet.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Účast na prezenčních tutoriálech. Individuální práce studentů = off-line aktivity, včetně samostudia. Zpracování projektu k podpoře zdraví v rozsahu 5-8 stran, který odevzdá v tištěné podobě odevzdá před kolokviem.
|
Doporučená literatura
|
-
BLÍŽKOVSKÝ, B. et al. (1999). Středoevropský učitel. Brno : Konvoj.
-
HAVLÍNOVÁ, M. et al. (1998). Program podpory zdraví ve škole. Praha : Portál.
-
SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha : Portál.
-
STRNADLOVÁ, A. Tvorba a metodika k podpoře zdraví..
|