Vyučující
|
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
-
Preissová krejčí Andrea, Mgr. Ph.D.
-
Chrásková Marie, PaedDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Volba tématu diplomové práce. - Cíl a zaměření závěrečné práce. - Sestavení osnovy práce a časového harmonogramu práce. - Klíčové pojmy a jejich definování. - Problematika shromažďování a zpracování podkladů pro diplomovou práci. - Práce s literaturou a dalšími zdroji. - Citace literárních a dalších pramenů v diplomové práci dle ČSN ISO 690.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seminář uvádí budoucí učitele - magistry do problematiky vypracování diplomové práce. Úkolem disciplíny je uvést posluchače do práce s literaturou, používání výzkumných metod, biostatistiky, vypracování závěrů a interpretace dosažených výsledků. Nejdůležitější formou práce v semináři jsou konzultace o obsahové i formální stránce diplomových prací. Seminář si zapisují pouze studenti, píšící diplomovou práci z oblasti výchovy ke zdraví.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Specifikovat předpoklady správné volby tématu diplomové práce. - Objasnit pravidla pro optimální zpracování diplomové práce, jak po obsahové, tak po formální stránce. - Aplikovat poznatky práce s literaturou a příslušnými normami. - Popsat způsoby práce s citacemi v textu diplomové práce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast na semináři (povinná účast 90 %). Práce na PC, připojení k internetu. Studenti zpracují projekt na zvolené téma podle zaměření diplomové práce
|
Doporučená literatura
|
-
ECO, U. (1997). Jak napsat diplomovou práci. Olomouc.
-
GAVORA, P. (2008). Úvod do pedagogického výskumu. Bratislava.
-
GULOVÁ, L - ŠÍP, R. a kol. (2012). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha.
-
HOLOUŠOVÁ, D. - KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc.
-
CHRÁSKOVÁ, M. (2012). Seminář k závěrečné práci. Olomouc.
-
KŘOVÁČKOVÁ, B. - SKUTIL, M. (2009). Jak napsat seminární a závěrečné práce ve společenských vědách. Hradec Králové.
-
ŠVAŘÍČEK, R. - ŠEĎOVÁ, K. a kol. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha.
|