Vyučující
|
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Systém vzdělávání v ČR, projektové kurikulum, implementované kurikulum, rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, rámcový vzdělávací program pro gymnázia, rámcový vzdělávací program pro gymnázia se sportovní přípravou, rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání, analýza vzdělávacích oblastí v jednotlivých RVP s ohledem na výchovu ke zdraví, analýza očekávaných výstupů v jednotlivých RVP s ohledem na výchovu ke zdraví, analýza nabídky učiva v jednotlivých RVP s ohledem na výchovu ke zdraví, vzdělávací standardy výchovy ke zdraví, indikátory.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Semestrální práce
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zkoušku
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - analyzovat RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. s ohledem na tematické oblasti výchovy ke zdraví, - definovat očekávané výstupy v jednotlivých vzdělávacích oblastech s vazbou na výchovu ke zdraví napříč RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj., - analyzovat nabídku učiva v jednotlivých vzdělávacích oblastech s vazbou na výchovu ke zdraví RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj., - uvést význam kontinuity vzdělávání výchovy ke zdraví od MŠ po SŠ, - popsat klíčové kompetence v RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. a jejich možnost rozvoje s vazbou na výchovu ke zdraví, - charakterizovat vzdělávací standardy výchovy ke zdraví.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - analyzovat RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. s ohledem na tematické oblasti výchovy ke zdraví, - definovat očekávané výstupy v jednotlivých vzdělávacích oblastech s vazbou na výchovu ke zdraví napříč RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj., - analyzovat nabídku učiva v jednotlivých vzdělávacích oblastech s vazbou na výchovu ke zdraví RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj., - uvést význam kontinuity vzdělávání výchovy ke zdraví od MŠ po SŠ, - popsat klíčové kompetence v RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. a jejich možnost rozvoje s vazbou na výchovu ke zdraví, - charakterizovat vzdělávací standardy výchovy ke zdraví.
|
Předpoklady
|
nejsou specifické požadavky na vstupní předpoklady
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Práce s PC, připojení na internet. Účast na prezenčních tutoriálech. Individuální práce studentů = off-line aktivity, včetně samostudia. Zpracování analýzy a hodnocení RVP pro oblast předškolního, základního, gymnaziálního a středního odborného vzdělávání s ohledem na problematiku výchovy ke zdraví. Student zpracuje projekt zaměřený na vybrané téma výchovy ke zdraví (výživa, prevence závislostí, režim dne, zdraví aj.) a jeho kontinuitu v jednotlivých RVP.
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání.
-
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia.
-
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
-
Vzdělávací standardy Výchova ke zdraví.
|