Vyučující
|
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
-
Tománková Kristína, RNDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Náhlé poruchy zdraví (akutní alergie, anafylaktický šok, dušnost, záchvaty křečí, mdloba, diabetes mellitus a jeho akutní komplikace, náhlé břišní příhody, cizí tělesa, intoxikace). Přednemocniční první pomoc. Základní neodkladná resuscitace. Akutní stavy úrazové.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vysvětlit základní patofyziologii neúrazových naléhavých stavů, - poskytnout základní neodkladnou resuscitaci, - správně reagovat při náhlé poruše zdraví u dětí a mladých lidí formou zážitkové formy výuky.
Po absolvování předmětu bude schopen studen adekvátně reagovat v případě náhle vzniklých stavů ohrožující život.
|
Předpoklady
|
Předpokládají se předchozí vědomosti a znalosti z propedeutických interních a chirurgických předmětů absolvovaných v předchozím bakalářském stupni studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Požadavky na studenty budou stanoveny vyučujícím na začátku výuky.
|
Doporučená literatura
|
-
& Čížková, L. (2008). Sestra a urgentní stavy. Praha: Grada Publishing.
-
Doporučené postupy pro resuscitaci ERC 2015: souhrn doporučení.
-
Bydžovský, J. (2011). Předlékařská první pomoc. Praha: Grada.
|