Vyučující
|
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
-
Tománková Kristína, RNDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Systém vzdělávání v České republice, projektové kurikulum, implementované kurikulum, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia se sportovní přípravou, Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání. Analýza vzdělávacích oblastí v jednotlivých RVP s ohledem na podporu zdraví. Analýza očekávaných výstupů v jednotlivých Rámcových vzdělávacích programech s ohledem na podporu zdraví. Analýza nabídky učiva v jednotlivých RVP s ohledem na podporu zdraví.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 16 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: analyzovat RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. s ohledem na tematické oblasti podpory zdraví, definovat očekávané výstupy v jednotlivých vzdělávacích oblastech s vazbou na podporu zdraví napříč RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. analyzovat nabídku učiva v jednotlivých vzdělávacích oblastech s vazbou na podporu zdraví RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. uvést význam kontinuity podpory zdraví od MŠ po SŠ popsat klíčové kompetence v RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. a jejich možnost rozvoje s vazbou na podporu zdraví
jsou shodné s cíli
|
Předpoklady
|
základní orientace v Rámcových vzdělávacích programech
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce
Každý student zpracuje seminární práci na zadané téma, která bude v rozsahu max. 5 stran formátu A4 a odevzdá v systému LMS Unifor minimálně týden před udělením kolokvia. Kontrola a zhodnocení individuální práce tutorem je nutným předpokladem pro možnost přistoupit k udělení kolokvia.
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání dostupný na: http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-predskolni-vzdelavani Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání dostupný na: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani Rámcový vzdělávací program pro gymnázia dostupný na: http://www.nuv.cz/file/159 Rámcový vzdělávací program pro gymnázia se sportovní přípravou dostupný na: http://www.nuv.cz/file/160 Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání dostupný na: http://www.nuv.cz/ramcove-vzdelavaci-programy/rvp-os.
-
Marádová Eva. (2014). Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. Praha.
|