Předmět: Podpora zdraví v kurikulárních dokumentech

» Seznam fakult » PDF » KAZ
Název předmětu Podpora zdraví v kurikulárních dokumentech
Kód předmětu KAZ/NKURQ
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
  • Tománková Kristína, RNDr. PhD.
Obsah předmětu
Systém vzdělávání v České republice, projektové kurikulum, implementované kurikulum, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia se sportovní přípravou, Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání. Analýza vzdělávacích oblastí v jednotlivých RVP s ohledem na podporu zdraví. Analýza očekávaných výstupů v jednotlivých Rámcových vzdělávacích programech s ohledem na podporu zdraví. Analýza nabídky učiva v jednotlivých RVP s ohledem na podporu zdraví.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 4 hodiny za semestr
  • Příprava na zkoušku - 18 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 16 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: analyzovat RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. s ohledem na tematické oblasti podpory zdraví, definovat očekávané výstupy v jednotlivých vzdělávacích oblastech s vazbou na podporu zdraví napříč RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. analyzovat nabídku učiva v jednotlivých vzdělávacích oblastech s vazbou na podporu zdraví RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. uvést význam kontinuity podpory zdraví od MŠ po SŠ popsat klíčové kompetence v RVP PV, ZV, G, GSP, SOV aj. a jejich možnost rozvoje s vazbou na podporu zdraví
jsou shodné s cíli
Předpoklady
základní orientace v Rámcových vzdělávacích programech

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce

Každý student zpracuje seminární práci na zadané téma, která bude v rozsahu max. 5 stran formátu A4 a odevzdá v systému LMS Unifor minimálně týden před udělením kolokvia. Kontrola a zhodnocení individuální práce tutorem je nutným předpokladem pro možnost přistoupit k udělení kolokvia.
Doporučená literatura
  • Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání dostupný na: http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-predskolni-vzdelavani Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání dostupný na: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani Rámcový vzdělávací program pro gymnázia dostupný na: http://www.nuv.cz/file/159 Rámcový vzdělávací program pro gymnázia se sportovní přípravou dostupný na: http://www.nuv.cz/file/160 Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání dostupný na: http://www.nuv.cz/ramcove-vzdelavaci-programy/rvp-os.
  • Marádová Eva. (2014). Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr