Předmět: Supervize speciální pedagogické praxe ve zdravotnických zařízeních

» Seznam fakult » PDF » KAZ
Název předmětu Supervize speciální pedagogické praxe ve zdravotnických zařízeních
Kód předmětu KAZ/NKRXQ
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Heiderová Hana, PhDr. PhD.
Obsah předmětu
Individuální supervize podpora profesionálního růstu supervidovaných a jejich kompetencí; Balintovská skupina jako metoda řešení problému; portfolio ze speciální pedagogické praxe ve zdravotnických zařízeních.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Semestrální práce - 27 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je supervize speciální pedagogické praxe ve zdravotnických zařízeních, prostřednictvím které mají studenti reflektovat průběh, vnitřní a vnější překážky, slabé a silné stránky proběhlé praxe.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - reflektovat vnitřní a vnější překážky v rámci speciální pedagogické praxe ve zdravotnických zařízeních; - nalézt nové řešení problematických situací, které zažili na speciální pedagogické praxi ve zdravotnických zařízeních; - zvýšit kvalitu a efektivitu jejich pedagogické činnosti ve zdravotnických zařízeních; - přijímat a internalizovat hodnoty a postoje, které vyplývají z pedagogické role; - předcházet syndromu vyhoření; - rozvíjet nové perspektivy jejich profesního chování.
Předpoklady
Speciální pedagogická praxe ve zdravotnických zařízeních.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Portfolio ze speciální pedagogické praxe ve zdravotnických zařízeních. 100 účast na supervizi.
Doporučená literatura
  • Carroll, M., Tholstrup, M., & Kožnarová, J. (2004). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton.
  • Havrdová, Z., & Hajný, M. (2008). Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén.
  • Hawkins, P., Shohet, R., & Hartlová, H. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál.
  • Potměšilová, P. (2014). Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • špirudová. (2015). Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize.. Praha: Grada.
  • Venglářová, M. (2013). Supervize v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr