Vyučující
|
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
-
Zemánek Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Somatologie jako nauka o stavbě lidského těla a jeho funkcích spojuje informace z anatomie, fyziologie, biochemie a fyziky s poznatky experimentálních a klinických studií a je proto základní disciplínou pro pochopení a zvládnutí biologicko-lékařských disciplín oboru speciální pedagogika. Somatopatologie seznamuje posluchače se základní problematikou nemoci, která je studovaná z hlediska změn vzhledu a funkce v organizmu. Dále ukazuje příčiny, zákonitosti vzniku nemoci a vývoje nemoci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Somatologie jako nauka o stavbě lidského těla a jeho funkcích spojuje informace z anatomie, fyziologie, biochemie a fyziky s poznatky experimentálních a klinických studií a je proto základní disciplínou pro pochopení a zvládnutí biologicko-lékařských disciplín oboru speciální pedagogika. Somatopatologie seznamuje posluchače se základní problematikou nemoci, která je studovaná z hlediska změn vzhledu a funkce v organizmu. Dále ukazuje příčiny, zákonitosti vzniku nemoci a vývoje nemoci.
úspěšným absolvováním předmětu získává student poznatky nezbytné pro navazující studium fyziologie člověka a dalších biologicko-lékařských disciplín
|
Předpoklady
|
znalost biologie člověka na úrovni gymnaziálního učiva
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Splnění podmínek stanovených vučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Bártová J. (1994). Patologie. Praha:UK.
-
Kopecký, M., Kikalová, K., Bezděková, M., Hřivnová, M., Majerová, J. (2010). Somatologie. Olomouc.
-
Mačák, J., Mačáková, J. (2004). Patologie.. Praha.
-
Machová, J. (2002). Biologie člověka pro učitele.. Praha, Karolinum.
|