Předmět: Aktuální edukativní postupy v nelékařské praxi

» Seznam fakult » PDF » KAZ
Název předmětu Aktuální edukativní postupy v nelékařské praxi
Kód předmětu KAZ/KNNZ@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Heiderová Hana, PhDr. PhD.
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Chrásková Marie, PaedDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní terminologie; učení; komunikace v edukačním procesu; edukační standardy; osobnost edukátora; zásady edukace ve zdravotnickém zařízení; edukační cíle, zásady, formy; edukační metody; edukační plán; realizace edukačního plánu; hodnocení edukace; zdroje edukace klientů/pacientů na internetu a e-learningové strategie v edukaci klientů/pacientů; specifika edukace; edukační programy v komunitě.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 4 hodiny za semestr
  • Semestrální práce - 12 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 11 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat edukační standardy, zásady, - formulovat edukační cíle, - aplikovat metody edukace v praxi, - využívat materiální didaktické prostředky při edukaci, - koncipovat edukační plán, - evaluovat edukační proces.
Absolvováním disciplíny získají studenti adekvátní znalosti a schopnosti podstatné pro edukační aktivity u klientů.
Předpoklady
Pro studenty studijního programu Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru. Vypracování seminární práce na zadané téma v rozsahu 5 normalizovaných stran A4 včetně odkazů na použité zdroje dle ISO 690. Dále studenti vloží seminární práci do Portálu UP portal.upol.cz v části "Moje studium" "Semestrální práce". Seminární práce je automaticky kontrolována v systému na odhalování plagiátů.
Doporučená literatura
  • JIRKOVSKÁ, A. et al. Kaleidoskop edukace léčby inzulinem: se zaměřením na analoga inzulinu. Praha: Medical Tribune CZ, 2013. ISBN 978-80-87135-46-4..
  • Journal on efficiency and responsibility in education and science. Prague: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, 2014- . Dostupné také z: <http://www.eriesjournal.com>. ISSN 2336-2375..
  • KANTOR, J. et al. Edukace osob s omezením hybnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3707-1..
  • KARAFIÁTOVÁ, M. et al. Sborník z mezinárodního kongresu Zlín 2009: ošetřovatelské pohledy na péči o zdraví se studentskou sekcí "Zdraví - věc společná": edukace a prevence civilizačních chorob: : součást studentského projektu č. D/0258/2009/KH "Rozvoj kompetencí v oblasti prevence civilizačních chorob". Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009. ISBN 978-80-7318-897-9..
  • LACIGOVÁ, S. et al. Diagnostika a léčba syndromu diabetické nohy pro praxi [elektronický zdroj]. Plzeň: Diabetologické centrum, 2006. ISBN 80-7262-416-4..
  • MAGUROVÁ, D., MAJERNÍKOVÁ, Ľ. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2009. ISBN 978-80-8063-326-4..
  • NEMCOVÁ, J., HLINKOVÁ, E. Moderná edukácia v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2010. ISBN 978-80-8063-321-9..
  • PETŘKOVÁ, A., ČORNANIČOVÁ, R. Gerontagogika: úvod do teorie a praxe edukace seniorů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0879-1..
  • SALIVAROVÁ, J., VETEŠKA, J. Edukace seniorů v evropském kontextu: teoretická a aplikační východiska. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2014. ISBN 978-80-7452-102-7..
  • ŠAUEROVÁ, M., VADÍKOVÁ, K. Specifika edukace seniorů. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, 2013. ISBN 978-80-87723-09-8..
  • JUŘENÍKOVÁ, P. (2010). Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.. Praha: GRADA.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní