Předmět: Diplomový oborový seminář 1

» Seznam fakult » PDF » KAZ
Název předmětu Diplomový oborový seminář 1
Kód předmětu KAZ/KN1D@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Marečková Jana, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Principy volby tématu diplomové práce reflektující studijní program a podmínky tvorby a odevzdání Zadání diplomové práce a pojetí komponent jeho textu. Základní struktura a pojetí obsahu kapitol diplomové práce v souvislosti s volbou pojetí DP a metod optimálního zpracování diplomové práce. Strukturovaní literární rešerše, důkladný popis její realizace a výstupů, postupový diagram. Doporučení katedry k pojetí diplomové práce: výzkumná, teoreticko-sumarizační nebo prakticko-metodická. Požadavky na studenta ke konzultacím při tvorbě diplomové práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - specifikovat principy volby tématu diplomové práce reflektující studijní program; - rozumět podmínkám tvorby Zadání diplomové práce; - připravit jednotlivé komponenty textu Zadání diplomové práce; - popsat základní strukturu a pojetí obsahu kapitol diplomové práce; - realizovat jednoduchou literární rešerši- a její důkladný popis - znát možnosti pojetí diplomové práce v návaznosti na doporučení katedry - naplňovat požadavky na studenta ke konzultacím při tvorbě diplomové práce; - respektovat roli vedoucího diplomové práce; - odevzdat Zadání diplomové práce - po konzultaci vedoucím DP a podle aktuálního metodického pokynu školy.
Student rozumí podmínkám tvorby Zadání diplomové práce.
Předpoklady
nejsou

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

K zápočtu studenti připraví: Písemný návrh 1. volby tématu diplomové práce se specifikací volby pro: kvantitativní/kvalitativní pojetí výzkumu nebo pro pojetí teoreticko-sumarizační či prakticko-metodické, a to v rámci zaměření studijního programu. 2. návrh výzkumné otázky a cílů DP a 3. návrh názvů uplatněných metod bádání v DP.
Doporučená literatura
  • ČSN ISO 690. Informace a dokumentace - Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2011. 39s. Třídící znak 01 0197..
  • EMANOVSKÝ, P. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 70 s. Skripta. ISBN 978-80-244-3664-7..
  • FLICK, U. Introducing research methodology: a beginner's guide to doing a research project. Los Angeles, Calif.: SAGE, 2011, xx, 271 s. ISBN 978-1-84920-781-2..
  • GULOVÁ, L., ŠÍP, R. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada, 2013. ISBN: 978-80-247-4368-4..
  • CHRÁSKOVÁ, M. et al. Seminář k závěrečné práci. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012..
  • KAPOUNOVÁ, J., KAPOUN, P. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017, 134 s. ISBN 978-80-271-0079-8..
  • KLŮZOVÁ KRÁČMAROVÁ, L., TAVEL, P. Rostoucí význam internetu jako prostředku k vyhledávání informací souvisejících se zdravím. E-psychologie (Praha). 2016, roč. 10, č. 1, s. 63-76..
  • KUMAR, R. Research methodology: a step-by-step guide for beginners. Fourth edition. Los Angeles: SAGE, 2014, xxvii, 399. ISBN 978-1-4462-6997-8..
  • MAREČKOVÁ, J., KLUGAROVÁ, J. Evidence-Based Health Care. Zdravotnictví založené na vědeckých důkazech. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. 93 s. ISBN 978-80-244-4781-0..
  • MAREŠ, J. Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace, 2013, 23(4), 427?454. DOI: http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-427.
  • PIÁČEK, J. Úvod do práce s elektronickými informačními zdroji: terminologie, typologie, rešerše, databáze, knihovny [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 1 CD-ROM (129 stran) [cit. 2018-03-23]. Skripta. ISBN 978-80-244-4108-5. Dostupné z: http://kvv.upol.cz/images/upload/files/Uvod_do_prace_s_elektronic_DEF.pdf.
  • PRAVDOVÁ, M., ed. a SVOBODOVÁ, I. Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2327-8..
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7367-313-0..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní