Předmět: Somatologie 2

» Seznam fakult » PDF » KAZ
Název předmětu Somatologie 2
Kód předmětu KAZ/BPS2Q
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Tománková Kristína, RNDr. PhD.
Obsah předmětu
Prednášky: Anatomie a fyziologie orgánů jednotlivých soustav - soustava vylučovací, soustava trávicí, soustava oběhová, soustava reprodukční, soustava nervová, soustava kožní a endokrynní, smyslová soustava. Genetika. Cvičení: Anatomie a fyziologie orgánů jednotlivých soustav - soustava vylučovací, soustava trávicí, soustava oběhová, soustava reprodukční, soustava nervová, soustava kožní a endokrynní, smyslová soustava. Genetika.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předměty Somatologie 1 a 2 jsou stěžejní disciplíny v rámci studia. V rámci Somatologie 2 jsou stanoveny následující cíle: - vyjmenovat jednotlivé orgány soustavy a popsat je, - vysvětli podstatu funkce orgánů a soustav, - charakterizovat obor genetika, - vysvětlit základní terminologii a vazby v oboru genetika.
absolvováním disciplíny student získává vědomosti nutné pro studium navazujících biologicko-lékařských předmětů
Předpoklady
znalosti z biologie člověka na úrovni SŠ

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška

- povolené 2 absence za semester (90% účast) - aktivní účast na cvičeních
Doporučená literatura
  • BRDIČKA, R. (2014). Genetika v klinické praxi. Praha: Galén.
  • Klementa, J. (1981). Somatologie a antropologie. Praha.
  • Kopecký, M., & Cichá, M. (2005). Somatologie pro učitele. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Kopecký, M., Kikalová, K., Bezděková, M., Hřivnová, M., Majerová, J. (2010). Somatologie. Olomouc.
  • Machová, J. (2002). Biologie člověka pro učitele. Praha.
  • ROKYTA, R., ŠŤASTNÝ, F. (2002). Struktura a funkce lidského těla.. Praha.
  • Rokyta, Richard, Marešová, Dana a Turková, Zuzana. (2016). Somatologie: učebnice. Praha: Wolters Kluwer.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní