Vyučující
|
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
-
Tománková Kristína, RNDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Prednášky: Anatomie a fyziologie orgánů jednotlivých soustav - soustava vylučovací, soustava trávicí, soustava oběhová, soustava reprodukční, soustava nervová, soustava kožní a endokrynní, smyslová soustava. Genetika. Cvičení: Anatomie a fyziologie orgánů jednotlivých soustav - soustava vylučovací, soustava trávicí, soustava oběhová, soustava reprodukční, soustava nervová, soustava kožní a endokrynní, smyslová soustava. Genetika.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předměty Somatologie 1 a 2 jsou stěžejní disciplíny v rámci studia. V rámci Somatologie 2 jsou stanoveny následující cíle: - vyjmenovat jednotlivé orgány soustavy a popsat je, - vysvětli podstatu funkce orgánů a soustav, - charakterizovat obor genetika, - vysvětlit základní terminologii a vazby v oboru genetika.
absolvováním disciplíny student získává vědomosti nutné pro studium navazujících biologicko-lékařských předmětů
|
Předpoklady
|
znalosti z biologie člověka na úrovni SŠ
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška
- povolené 2 absence za semester (90% účast) - aktivní účast na cvičeních
|
Doporučená literatura
|
-
BRDIČKA, R. (2014). Genetika v klinické praxi. Praha: Galén.
-
Klementa, J. (1981). Somatologie a antropologie. Praha.
-
Kopecký, M., & Cichá, M. (2005). Somatologie pro učitele. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kopecký, M., Kikalová, K., Bezděková, M., Hřivnová, M., Majerová, J. (2010). Somatologie. Olomouc.
-
Machová, J. (2002). Biologie člověka pro učitele. Praha.
-
ROKYTA, R., ŠŤASTNÝ, F. (2002). Struktura a funkce lidského těla.. Praha.
-
Rokyta, Richard, Marešová, Dana a Turková, Zuzana. (2016). Somatologie: učebnice. Praha: Wolters Kluwer.
|