Předmět: Didaktika angličtiny A

» Seznam fakult » PDF » KAJ
Název předmětu Didaktika angličtiny A
Kód předmětu KAJ/YDIP1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
  • Černá Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Aims and content of English language teaching to young learners. Methods and activities suitable for teaching English at the primary level. TPR, Communicative approach. Songs, rhymes, chants and games. Classroom management, classroom English. Teaching materials suitable for young learners.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
This course is aimed at the basic principles of ELT methodology with the focus on teaching English to young learners. The students will become acquainted with the main theoretical and practical issues of teaching English to primary school pupils. The course also focuses on practicing classroom English suitable for the primary school level.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

80% attendance, active participation in lesson, timely completion of all homework set by the teacher.
Doporučená literatura
  • (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge.
  • BREWSTER, J, ELLIS,G. (1992). The Primary English Teacher Guide. London: Penguin.
  • GILL, S., LENOCHOVÁ, A. (2004). Classroom English. Olomouc.
  • HALLIWELL, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. Harlow:Longman.
  • PHILLIPS, S. (1993). Young Learners. Oxford.
  • PINTER, A. (2011). Teaching Young Language Learners. Oxford.
  • SCOTT, W. (1990). Teaching English to Children. Harlow: Longman.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr