Vyučující
|
-
Zatloukalová Leslie Joy
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Structuring a Speech Presentation Impromptu Speaking Mock Debate Current Events Discussion Mock Dialogues
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
This course begins with teacher-controlled activities introducing students to various styles of communication and classroom interaction, including instruction showing them how to structure oral presentations. The student-centred activities also include group discussions about current events or debates.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
- 80% attendance - active participation in the lessons - fulfilling all homework assignments - oral presentation
|
Doporučená literatura
|
-
Folse, K. (2006). The Art of Teaching Speaking: Research and Pedagogy for the ESL/EFL Classroom. Ann Arbor: University of Michigan Press.
-
Lucas, S. (2006). The Art of Public Speaking. New York: McGraw Hill.
|