Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Listening practice focuses on the following task types: Open-ended questions Note-taking Sentence completion Note-completion Ordering Multiple matching Yes/no, true/false questions Multiple choice questions The content of the lessons will be modified according to students' needs.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
The course aims at acquiring and consolidating the basic principles and techniques of listening comprehension at the B2-C1 levels. It covers a wide range of topics and listening techniques (taking notes, matching and choosing the correct information, identification of language distractors, etc.).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
- 80% attendance - active participation in the lessons - credit tests - the passing line is 70%
|
Doporučená literatura
|
-
BLACKWELL, A.; NABER, T.; DUNCAN, J.; PARKER, A. (2006). Open Forum 2. Oxford: OUP.
-
CRAVEN, M.; LOGAN, S.; THAINE, C. (2008). Real Listening and Speaking 3. Cambridge: CUP.
-
HARRISON, M. (2008). FCE Practice Tests. Oxford: OUP.
-
LYNCH, T. (2004). Study Listening. Cambridge: CUP.
-
OSBORNE, C., NUTTALL, C. (2009). CAE Practice Tests. Andover: Heinle.
-
SAROSY, P.; SHERAK, K.; FRAZIER, L.; LEEMING, S. (2006). Lecture Ready 2. Oxford: OUP.
|