Předmět: Didaktika angličtiny B

» Seznam fakult » PDF » KAJ
Název předmětu Didaktika angličtiny B
Kód předmětu KAJ/WDA2X
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Černá Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Mezipředmětové vztahy ve výuce angličtiny na 1. stupni ZŠ. Různé varianty a možnosti realizace metody CLIL na 1. stupni ZŠ. Projektová práce v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ. Základní reálie anglicky mluvících zemí ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ (zeměpis, kulturní zvyklosti, svátky). Mezikulturní vztahy ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Výuka jazykových prostředků a jazykových dovedností na 1. stupni. Rozvoj strategií pro učení se cizímu jazyku u žáků na 1. stupni ZŠ. Výukové materiály a pomůcky na 1. stupni, úprava a tvorba vlastních výukových materiálů, evaluace učebních materiálů a pomůcek. Mezipředmětové vztahy (CLIL). Hodnocení žáka v hodinách angličtiny na 1. stupni včetně žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

- 80% docházka, - aktivita v hodinách, - včasné plnění domácích úkolů dle požadavků učitele, - zpracování a včasné odevzdání seminární práce dle zadání učitele.
Doporučená literatura
  • BARTSCH VESELÁ. Teaching English to Young Learners. Olomouc: UP. 2012.
  • CAMERON, L. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP. 2001.
  • GILL, S. a LENOCHOVÁ, A. Classroom English. Olomouc: UP. 2004.
  • HALLIWELL, S. Teaching English in the Primary Classroom. Harlow:Longman. 1992.
  • HANŠPACHOVÁ, J., ŘANDOVÁ, Z. (2005). Angličtina plná her: pro děti předškolního a mladšího školního věku.. Praha: Portál.
  • HUGHES, G. a MOATE, J. Practical Classroom English. Oxford: OUP. 2007.
  • NIXON, C., TOMLINSON, N. Primary i-Box. Cambridge: CUP. 2009.
  • REILLY, V., WARD, S. M. Very Young Learners. .
  • SCRIVENER, J. Learning Teaching. Oxford: OUP. 2011.
  • SLATTERY, M., WILLIS, J. English for Primary Teachers. Angličtina pro učitele předškolních a mladších školních dětí. Oxford: OUP. 2006.
  • UR, P. A Course in English Language Teaching. Cambridge: CUP. 2012.
  • YTREBERG, L. H. Teaching English to Children. Harlow:Longman. 2000.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází