Předmět: Didaktika angličtiny A

» Seznam fakult » PDF » KAJ
Název předmětu Didaktika angličtiny A
Kód předmětu KAJ/WDA1X
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Černá Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cíle a obsah jazykového vyučování na 1. stupni ZŠ. Osobnost učitele. Žák mladšího školního věku ve vztahu k cizojazyčné výuce. Vedení a řízení třídy při výuce. Metody a postupy vpočátečním vyučování - učení AJ na 1. stupni ZŠ. Principy nácviku správné výslovnosti.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Cíle a obsah jazykového vyučování na 1. stupni ZŠ. Osobnost učitele. Žák mladšího školního věku ve vztahu k cizojazyčné výuce. Vedení a řízení třídy při výuce. Metody a postupy v počátečním vyučování - učení AJ na 1. stupni ZŠ. Principy nácviku správné výslovnosti.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

- 80% docházka, - aktivita v hodinách, - včasné plnění domácích úkolů dle požadavků učitele, - zpracování a včasné odevzdání seminární práce dle zadání učitele.
Doporučená literatura
  • BARTSCH VESELÁ. Teaching English to Young Learners. Olomouc: UP. 2012.
  • CAMERON, L. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP. 2001.
  • GILL, S. a LENOCHOVÁ, A. Classroom English. Olomouc: UP. 2004.
  • HALLIWELL, S. Teaching English in the Primary Classroom. Harlow:Longman. 1992.
  • HANŠPACHOVÁ, J., ŘANDOVÁ, Z. (2005). Angličtina plná her: pro děti předškolního a mladšího školního věku.. Praha: Portál.
  • HUGHES, G. a MOATE, J. Practical Classroom English. Oxford: OUP. 2007.
  • NIXON, C., TOMLINSON, N. Primary i-Box. Cambridge: CUP. 2009.
  • REILLY, V., WARD, S. M. Very Young Learners. .
  • SLATTERY, M., WILLIS, J. English for Primary Teachers. Angličtina pro učitele předškolních a mladších školních dětí. Oxford: OUP. 2006.
  • YTREBERG, L. H. Teaching English to Children. Harlow:Longman. 2000.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr