Předmět: Poslechové dovednosti

» Seznam fakult » PDF » KAJ
Název předmětu Poslechové dovednosti
Kód předmětu KAJ/LIS5Q
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Poslech zaměřený na pochopení hlavních myšlenek - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions) Poslech zaměřený na porozumění specifickým údajům - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions) Poslech zaměřený na porozumění přednášce - zaznamenání hlavních bodů, vytváření poznámek (note-taking) Poslech zaměřený na doplňování informací do vět (sentence completion) Poslech zaměřený na doplňování informací do poznámek (note-completion) Poslech zaměřený na seřazování informací (ordering) Poslech zaměřený na přiřazování informací (multiple matching) Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru dvou odpovědí (yes/no, true/false questions) Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru více odpovědí (multiple choice) Náplň kurzu je modifikována podle specifických potřeb skupiny.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Rozvíjení audio-orálních dovedností na úrovni C1-C2. Nácvik efektivního poslechu náročnějších materiálů, osvojování strategií nutných pro porozumění. Různé typy poslechových materiálů pokud jde o rychlost promluvy, formální/neformální promluvy a regionální varianty. Tento kurz slouží jako průprava pro závěrečnou zkoušku s praktického jazyka.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta

- 80% docházka - aktivní spolupráce v hodinách
Doporučená literatura
  • FRENCH, A. (2009). CAE Testbuilder. Oxford: Macmillan Education.
  • HARRISON, M. (2008). CAE Practice Tests. Oxford: OUP.
  • HARRISON, M. (2008). CPE Practice Tests. Oxford: OUP.
  • LIM, P. L.; SMALZER, W. (2007). Noteworthy. London: Thomson.
  • MANSFIELD, F.; NUTTALL, C. (2010). Spotlight on CAE. Andover: Heinle.
  • STEPHENS, N.; FINNIE, R. (2003). New Cambridge Proficiency Practice Tests. Oxford: New Editions.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základních škol (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -