Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní terminologie fonetiky a fonologie, prezentace výslovnosti a fonetického přepisu ve slovnících. Vybrané výslovnostní jevy s důrazem na porovnání některých kategorií v angličtině a češtině.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
V rámci prezenčních setkání se studenti seznámí se základní terminologií fonetiky a fonologie, s nejmarkantnějšími rozdíly mezi systémem anglické a české výslovnosti a se zásady fonetické traskrice pomocí mezinárodní fonetické abecedy (IPA). Nedílnou součástí kursu je domácí samostudium na základě studijních opor.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor portfolia studenta
Zápočet: minimálně 75% docházka do výuky, průběžené plnění online úkolů, aktivní účast v hodinách, pečlivá domácí příprava na hodiny. Písemný test z probíraného učiva. Zkouška: Hlasité čtení připraveného textu, zodpovězení orientačních otázek týkajících se konkrétních výslovnostních jevů v textu. Studenti mají v případě zápočtu i zkoušky nárok na dva opravné termíny.
|
Doporučená literatura
|
-
BOWLER, B., CUNNINGHAM, S. (1999). New Headway Upper-Intermediate Pronunciation Course. Oxford: Oxford University Press.
-
ROACH, PETER. (2009). English Phonetics and Phonology.. Cambridge.
-
Volín, J. (2003). IPA Based Transcription for Czech Students of English. Praha: Karolinum.
|