Předmět: Jazykové dovednosti - poslech

» Seznam fakult » PDF » KAJ
Název předmětu Jazykové dovednosti - poslech
Kód předmětu KAJ/KBLIQ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Duda Ondřej, Mgr. Ph.D.
  • Anténe Petr, Mgr. Ph.D.
  • Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výcvik audio-orálních dovedností směřuje k nácviku efektivního poslechu, osvojování a upevňování základních zásad a technik poslechu s porozuměním. Kurz směřuje k postupnému přechodu nácviku poslechu od úrovně B2 k úrovni C1. Poslech zaměřený na pochopení hlavních myšlenek - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions). Poslech zaměřený na porozumění specifickým údajům - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions). Poslech zaměřený na porozumění přednášce - zaznamenání hlavních bodů, vytváření poznámek (note-taking). Poslech zaměřený na doplňování informací do vět (sentence completion). Poslech zaměřený na doplňování informací do poznámek (note-completion). Poslech zaměřený na seřazování informací (ordering). Poslech zaměřený na přiřazování informací (multiple matching). Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru dvou odpovědí (yes/no, true/false questions). Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru více odpovědí (multiple choice). Náplň kurzu je modifikována podle specifických potřeb skupiny.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 4 hodiny za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti: - rozumět většině nahraného materiálu ve spisovném jazyce na známá i méně známá témata, - rozumět hlavním myšlenkám konkrétních i abstraktních témat, - umět rozpoznat náladu a tón mluvčího, - umět rozpoznat názory a postoje mluvčího, - rozumět delší promluvě a složité argumentaci, pokud je postup signalizován explicitními prostředky, - rozumět jasně uspořádané přednášce a umět si poznamenat důležité body.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test

- 100% docházka - aktivní spolupráce v hodinách
Doporučená literatura
  • Cambridge ESOL. (2008). Cambridge Certificate in Advanced English 1. Cambridge: CUP.
  • CRAVEN, M.; LOGAN, S.; THAINE, C. (2008). Real Listening and Speaking 4. Cambridge: CUP.
  • HAINES, S. (2006). Advanced Skills. Cambridge: CUP.
  • HARRISON, M. (2008). CAE Practice Tests. Oxford: OUP.
  • HARRISON, M. (2008). FCE Practice Tests. Oxford: OUP.
  • LYNCH, T. (2004). Study Listening. Cambridge: CUP.
  • SAROSY, P.; SHERAK, K.; FRAZIER, L.; LEEMING, S. (2006). Lecture Ready 3. Oxford: OUP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází