Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Duda Ondřej, Mgr. Ph.D.
-
Anténe Petr, Mgr. Ph.D.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výcvik audio-orálních dovedností směřuje k nácviku efektivního poslechu, osvojování a upevňování základních zásad a technik poslechu s porozuměním. Kurz směřuje k postupnému přechodu nácviku poslechu od úrovně B2 k úrovni C1. Poslech zaměřený na pochopení hlavních myšlenek - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions). Poslech zaměřený na porozumění specifickým údajům - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions). Poslech zaměřený na porozumění přednášce - zaznamenání hlavních bodů, vytváření poznámek (note-taking). Poslech zaměřený na doplňování informací do vět (sentence completion). Poslech zaměřený na doplňování informací do poznámek (note-completion). Poslech zaměřený na seřazování informací (ordering). Poslech zaměřený na přiřazování informací (multiple matching). Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru dvou odpovědí (yes/no, true/false questions). Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru více odpovědí (multiple choice). Náplň kurzu je modifikována podle specifických potřeb skupiny.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti: - rozumět většině nahraného materiálu ve spisovném jazyce na známá i méně známá témata, - rozumět hlavním myšlenkám konkrétních i abstraktních témat, - umět rozpoznat náladu a tón mluvčího, - umět rozpoznat názory a postoje mluvčího, - rozumět delší promluvě a složité argumentaci, pokud je postup signalizován explicitními prostředky, - rozumět jasně uspořádané přednášce a umět si poznamenat důležité body.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
- 100% docházka - aktivní spolupráce v hodinách
|
Doporučená literatura
|
-
Cambridge ESOL. (2008). Cambridge Certificate in Advanced English 1. Cambridge: CUP.
-
CRAVEN, M.; LOGAN, S.; THAINE, C. (2008). Real Listening and Speaking 4. Cambridge: CUP.
-
HAINES, S. (2006). Advanced Skills. Cambridge: CUP.
-
HARRISON, M. (2008). CAE Practice Tests. Oxford: OUP.
-
HARRISON, M. (2008). FCE Practice Tests. Oxford: OUP.
-
LYNCH, T. (2004). Study Listening. Cambridge: CUP.
-
SAROSY, P.; SHERAK, K.; FRAZIER, L.; LEEMING, S. (2006). Lecture Ready 3. Oxford: OUP.
|