Název předmětu | Britská literatura |
---|---|
Kód předmětu | KAJ/KBL1Q |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Staroanglická literatura. Beowulf. Středoanglická literatura. G. Chaucer, W. Langland, J. Wyckliffe, T. Malory. Alžbětinská doba a její poezie a próza. Sir T. Wyatt, Earl of Surrey, E. Spenser, Sir P. Sidney, B. Jonson, W. Shakespeare, T. More. J. Lyly, F. Bacon. Alžbětinské divadlo. T. Kyd, Ch. Marlowe, B. Jonson. William Shakespeare. Metafyzická poezie. J. Donne, G. Herbert, J. Milton, A. Marwell. Restaurační drama a próza. J. Dryden, W. Congreve, R.B. Sheridan, J. Bunyan, J. Locke. Osvícenství. A. Pope, Dr. Johnson, J. Swift, O. Goldsmith. Vývoj anglického románu. D. Defoe, J. Swift, S. Richardson, H. Fielding, L. Stern. Romantická poezie. W. Blake, R. Burns, W. Wordsworth, S.T. Coleridge. Romantičtí básníci 2. generace. Lord Byron, P.B. Shelley, J. Keats. Angličtí romanopisci na počátku 19. století. J. Austen, W. Scott. Viktoriánský román a poezie
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Tento kurs poskytuje stručný přehled o vývojových tendencích a základních autorech od počátků anglické literatury do konce 19. století. Semináře se soustřeďují na rozbory děl reprezentujících alžbětinské drama, romantismus, viktoriánský román. Literární texty budou v diskusích uváděny v historickém, politickém a kulturním kontextu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Esej, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Studenti musí číst zadanou literaturu (kromě povídek a poezie i celé romány, účastnit se aktivně diskuzí v seminářích, přečít doporučenou krásnou literaturu v angličtině a být schopni diskutovat o jednotlivých dílech s vyučujícím, napsat literární esej, nebo přednést referát. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|