Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Flajšar Jiří, Mgr. Ph.D.
-
Anténe Petr, Mgr. Ph.D.
-
Čipkár Ivan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Beat generation. Jižanská literatura. Židovská literatura. Afro-američtí autoři. Američtí indiánští autoři. Vývoj amerického dramatu. Současná americká literární kritika. Multikulturalismus a kulturní pluralismus. Etnické literatury v USA.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem prezenčních setkání je poskytnout studentům rozšiřující pohled na současnou americkou literaturu a kritiku. Studenti se budou zabývat obrazem současné americké společnosti v literatuře. Pozornost je zaměřena na různé literární žánry - poezii, romány, divadelních hry, díla literárních kritiků. Větší prostor bude věnován etnickým literaturám a dílům, která se vyčleňují z tzv. hlavního proudu americké literatury. Důraz je kladen na kritické myšlení studentů a jejich schopnost dílo analyzovat a zasadit jej do kulturního kontextu.V rámci samostudia se studenti budou podrobně zabývat vybranými díly prózy, poezie a dramatu, na dalších setkáních proběhne diskuse k zadané četbě. Kurz je vhodným doplněním předmětů "Americká literatura" (AMLI1 a AMLI2), jelikož nabízí rozšiřující pohled na současnou literaturu Spojených států.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce, Písemný test
Důraz je kladen na aktivní zapojení studentů do diskuse ? je to jeden ze základních požadavků pro udělení zápočtu. Kurz je uzavřen zápočtem na konci zimního semestru. Předpokladem pro získání zápočtu je aktivní účast v seminářích, znalost zadané literatury a vypracování testu. Požadavky pro studenty s individuálním studijním plánem (ISP) a/nebo pro studenty se spec. potřebami: Studenti s ISP odevzdají extra písemný úkol (esej, 4-5 stran, na téma probírané v kurzu, schválené vyučujícím) a zavěsí ji na stránku kurzu v prostředí Moodle. Alternativně, studenti s ISP a/nebo specifickými potřebami plní upravené požadavky k udělení kreditů za kurz (písemné nebo ústní zkoušení) na základě odborných doporučení Centra podpory studentů se specifickými potřebami. Requirements for students with the individual study plan (ISP) and/or students with special needs: Students with ISP will write an extra written work (essays, 4-5 pages, on a course-related topic approved by the instructor) and post it at the course page in Moodle. Alternately, students with ISP and/special needs meet the adapted course requirements (written and/or oral testing) based on the expert recommendations of The Support Centre for Students with Special Needs.
|
Doporučená literatura
|
-
Baym, N. et al. (2000). Norton Anthology of American Literature, Vol. 2. New York.
-
Christian, B. (1985). Black Feminist Criticism: Perspectives on Black Women Writers. New York.
-
Lawana, T. (1999). Native American Literature: An Anthology. Chicago.
|