Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Psaní pro akademické účely - úvod, plagiátorství; používání parafrází, citací, shrnutí; odkazování; psaní seznamu odkazovaných zdrojů; organizace práce; jak napsat úvod práce, jak napsat závěr práce; sepsání polemického eseje.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Tento kurz navazuje na kurz Jazykové dovednosti - čtení a psaní (KAJ/KREAWR) z předešlého semestru, ale zaměřuje se výlučně na akademický styl písemného projevu. Kurz začíná detailním rozborem témat vztahujících se k plagiátorství, např. jak jej definovat, jak se mu vyhnout, jak dělat poznámky a parafrázovat, jak správně odkazovat ke zdrojům a vytvářet bibliografii. Po úvodu následují cvičení, probíraná ve škole nebo zadávaná jako domácí úkol, která studenta vedou od vytváření odstavců až k napsaní argumentačního eseje o rozsahu 1000 slov. Studenti si osvojí i techniky vedoucí ke správnému strukturování textu, vhodné organizaci předkládaných argumentů i vytváření působivého úvodu a závěru. V průběhu celého kurzu se věnuje systematická pozornost i tomu, jak studenty naučit opravovat vlastní chyby za pomoci instrukcí učitele.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
Alespoň 80-tiprocentní docházka, včasné příchody do hodin, aktivní účast ve výuce, splnění všech domácích úkolů, odevzdání polemického eseje.
|
Doporučená literatura
|
-
Bailey, S. (2006). Academic Writing: a handbook for international students. Londýn.
-
LENOCHOVÁ, A. a kol. (2003). Materials and tasks for distance students. Olomouc: UP.
-
Oshima, A., Hogue, A. (2005). Writing Academic English. London.
|