Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Sobotková Hana, Mgr. Ph.D.
-
Anténe Petr, Mgr. Ph.D.
-
Hoffmannová Andrea, Mgr. Ph.D.
-
Flajšar Jiří, Mgr. Ph.D.
-
Čipkár Ivan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Ústní tradice amerických Indiánů. Koloniální literatura. Literatura v období boje za nezávislost. Mýty, příběhy, legendy. Americký romantismus. Americká gotická literatura (E. A. Poe jako představitel tzv. temného romantismu). Pozdní romantismus a jeho představitelé. Literatura v době otroctví a hnutí za zrušení otroctví. Transcendentalismus. Nové poetické hlasy Ameriky (W. Whitman, E. Dickinson).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem prezenčních setkání je nástin americké literatury od raných děl po konec 19. století. Semináře poskytují stručný přehled o vývojových tendencích a významných autorech. V rámci samostudia se studenti budou podrobně zabývat vybranými díly prózy, poezie a dramatu, na dalších setkáních proběhne diskuse k zadané četbě. Na konci kurzu by studenti měli být obeznámeni s různými literárními obdobím, význačnými autory a s cíli určitých literárních a myšlenkových směrů. Kurz je uzavřen zápočtem na konci zimního semestru. Předpokladem pro získání zápočtu je aktivní účast v seminářích, znalost zadané literatury, úspěšné zvládnutí testů v průběhu semestru a vypracování eseje na zvolené téma.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
Docházka do výuky, pečlivá domácí příprava na hodiny (čtení zadaných literárních textů), aktivní účast v hodinách, sepsání eseje.
|
Doporučená literatura
|
|