Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Bartsch Veselá Zuzana, Mgr. Ph.D.
-
Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
-
Gill Simon, MgA. M.A.
|
Obsah předmětu
|
Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do učebního procesu. Projevy specifických poruch učení (SPU) ve výuce anglického jazyka. Reedukační postupy vhodné pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností ve výuce angličtiny. Různé způsoby úpravy učebních materiálů a vytváření reedukačních cvičení pro speciální potřeby žáků s SPU. Formy výuky v heterogenních třídách. Možnosti diferenciace obtížnosti učebních úloh a textů. Párová a skupinová práce. Vhodné typy aktivit. Různé typy formálního a neformálního zkoušení a testování. Typy testů. Hodnocení jazykových projevů žáků. Hodnocení různých typů jazykových chyb vzhledem k jejich závažnosti a typu zadání. Kritéria hodnocení řečových dovedností. Hodnocení žáků s SPU. Funkce jazykových portfolií.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 7 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 7 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - prokázat znalost projevů specifických poruch učení (SPU) ve výuce anglického jazyka, - volit vhodné reedukační postupy a vytvářet vhodné materiály pro žáky se SPU, - využívat výhody párové a skupinové práce ve výuce angličtiny v heterogenních třídách, - charakterizovat vlastnosti dobrého didaktického testu a posoudit kvalitu hotových testů, - vytvářet vlastní didaktické testy a hodnotit výkony žáků.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Zápočtový požadavek - ústní prezentace nebo písemná projektová práce. ISP: výše uvedené + vypracování zadaných úkolů dle specifikace v Moodlu.
|
Doporučená literatura
|
-
Council of Europe. (2001). Common European Framework of Rererence for Languages. Cambridge.
-
Heaton, J.B. (1990). Classroom testing. Harlow.
-
Ivanová, J. Lenochová, A. (2009). Learners with specific learning difficulties.. Olomouc.
-
Ur, Penny. (2012). A Course in English Language Teaching.. Cambridge.
-
Ur, Penny. (1996). A course in language teaching.. Cambridge.
|