|
Vyučující
|
-
Dobešová Cakirpaloglu Simona, Mgr. Ph.D.
-
Vaculčíková Sedláčková Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Celkový rozsah výuky je 52 výukových hodin, z toho 14 kontaktních a 38 nekontaktních. Vymezení hlavních témat předmětu: Předmět zdravotnická psychologie Zdraví a nemoc Biopsychosociospirituální model Autoplastický obraz nemoci Sdělování diagnózy Vztah zdravotnický pracovník-pacient Kompliance Iatropatogenie Thanatologie, Hospicová péče Farmakoterapie, Psychoterapie, Placebo Stres, Psychosomatika, Vybrané civilizační choroby Duševní hygiena, syndrom vyhoření
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Řeší problematiku psychologie nemocných. Směřuje ke kvalitnějšímu poznání nemocného a k pochopení jeho potřeb i problémů, které mu nemoc přináší. Rozvíjí znalosti z oblasti duševní hygieny, prevence syndromu vyhoření, copingových strategiích, sdělování diagnózy, iatropatogenie aj.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Analýza výkonů studenta
- účast na výuce - aktivní zapojení během výuky - ústní prezentace na vybrané téma z oblasti zdravotnické psychologie v rozsahu 20 minut
|
|
Doporučená literatura
|
-
Ayers S.,Visser R. (2015). Psychologie v medicíně. Praha, Grada.
-
Brannon, Linda. (2017). Health psychology: an introduction to behavior and health. SanFrancisco, CA: Cengage Learning.
-
Feist J.,Updegraff J.,Brannon L. (2013). Health Psychology. Cengage Learning.
-
Ježorská Š. (2014). Základy zdravotnické psychologie. Olomouc, Univerzita Palackého.
-
Kisvetrová H.,Vévodová Š. (2014). Osoby se zdravotním postižením. Vybrané kapitoly I.. Olomouc, Univerzita Palackého.
-
Křivohlavý J. (2009). Psychologie zdraví.
-
Zacharová, E. (2013). Základy zdravotnické psychologie. Ostrava, Ostravská univerzita.
-
Zacharová, E. (2007). Zdravotnická psychologie : teorie a praktická cvičení. Praha : Grada Publishing.
|