Předmět: Kvalitativní výzkum v kinantropologické praxi

» Seznam fakult » FTK » DSPT
Název předmětu Kvalitativní výzkum v kinantropologické praxi
Kód předmětu DSPT/2KVK
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Másilka David, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
1) Filosofická východiska kvalitativního výzkumu 2) Definování smysluplného a "úplného" zadání (cíle, hlavní výzkumná otázka - ground question, dílčí výzkumné otázky, očekávaná forma výstupu) 3) Způsob výběru respondentů (identifikování vhodných typů respondentů, sestavení rekrutačního dotazníku, rekrutace a incentivy) 4) Design sběru kvalitativních dat a) Typy kvalitativních dat b) Přehled základních kvalitativních metod - rozhovory, pozorování, on-line platformy atd. c) Přehled základních projektivních a kreativních technik pro kvalitativní výzkum d)Sestavení scénáře sběru dle výzkumného zadání 5) Způsoby zpracování získaných kvalitativních dat a) Přepis rozhovorů, pořizování poznámek z pozorování, práce s daty z projektivních a kreativních technik b) Pravidla "základní" kvalitativní obsahové analýzy dat c) Specifika Grounded Theory d) Možnosti využití softwaru při vizualizaci analýzy kvalitativních dat (Atlas.ti) 6) Kvalitativní reporting / postup při publikování a prezentování výstupů, vč. odborných textů z kvalitativního výzkumu a) Práce s teoretickými zdroji v diskusi a při tvorbě závěrů b) Kritéria pro publikování kvalitativního výzkumu, požadavky odborných časopisů (COREQ checklist) 7) Specifika kvalitativního výzkumu v kinantropologické praxi

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Denzin, N. (2000). Handbook of qualitative research (2nd ed.).. Sage.
  • Gordon, W. (1999). Good thinking: A guide to qualitative research.. NTC Publications.
  • Charmaz, K. (2006). Constructing Grounded Theory. A practical guide through qualitative analysis.. Sage.
  • Kvale, S., & Brinkmann, S. (2009). InterViews: Learning the craft of qualitative research interviewing (2nd ed.).. Sage.
  • Miles, M. B., & Hubermann, A. M. (1994). Qualitative data analysis. A sourcebook of new methods.. Sage.
  • Sandana, J. (2009). The coding manual for qualitative researchers.. Sage.
  • Silverman, D. (2001). Interpreting qualitative data: methods for analysing talk, text and interaction. London: Sage Publications.
  • Strauss, A., & Corbinová, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu.. Albert.
  • Tong, A., Sainsbury, P., & Craig, J. (2007). Consolidated criteria for reporting qualitative research (COREQ): A 32-item checklist for interviews and focus groups.. International Journal for Quality in Health Care, 19(6), 349-357.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Kinantropologie (2022) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Kinantropologie (2022) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -